بی‌توجه به اقدام فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره؛

چین نرخ بهره تسهیلات کوتاه مدت خود را ثابت نگه داشت

بانک مرکزی چین بی‌توجه به کاهش اضطراری نرخ بهره توسط فدرال رزرو، کارمزد وام‌های کوتاه مدت خود را ثابت نگه داشت.
کد خبر : ۱۱۲۲۳۱
بانک مرکزی چین

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، این بانک در بیانیه‌ای با اشاره به عدم تغییر در قراردادهای بازخرید مجدد، از عملیات بازار باز صرف نظر کرد. اما بازارها به طور گسترده بر این باورند که مقامات همچنان به حرکت خود در جهت کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری برای کسب و کارها و افزایش اقدامات بهبودبخش اقتصادی  ادامه می‌دهند.


تصمیم بانک مرکزی چین ساعاتی بعد از آن گرفته شد که همتای آن در آمریکا در راستای مقابله با تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نرخ بهره به اندازه ۵۰ نقطه پایه کاهش داد. با این حال، اقدام فدرال رزرو از آرام کردن بازارهای مایل آمریکا که متاثر از نگرانی های ناشی از شیوع گسترده کرونا و رکورد عمیق‌تر، آشفته شده اند، ناکام ماند.


بانک مرکزی چین علاوه بر این، از قرنطینه و ضدعفونی کرد اسکناس‌های رایج در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خبر داده است. خبرگزاری شینهوا به نقل از بانک مرکزی چین اعلام کرد که تمامی اسکناس‌ها برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا بین هفت تا ۱۴ روز در داخل این بانک نگهداری و با استفاده از اشعه ماورای بنفش و درجه حرارت بالا ضدعفونی خواهند شد.


این بانک متعهد شده است تا بعد از این تمامی اسکناس‌هایی را که به بانک بازمی‌گردد قرنطینه و در صورت نیاز اسکناس‌های نو را با اسکناس‌های در قرنطینه‌ جایگزین کند. «ژانگ یو» تحلیلگر در موسسه گفته است که اقدام شبانه فدرال رزرو می‌تواند بانک مرکزی چین را تهییج کند تا «حدقل نرخ بهره» را در ماه جاری کاهش دهد.


به اعتقاد وی، کاهش نرخ بهره تسهیلات میان مدت و همچنین قراردادهای بازپرداخت مجدد بانک مرکزی چین بیشتر اقدامی در راستای ثبات کوتاه مدت بازار بوده است. ژانگ در یادداشتی نوشت: اگر تنزل بازار اوراق چین آنقدرها بزرگ نبوده و شرایط شیوع ویروس دوباره بدتر نشود، لزومی ندارد که چین از اقدامات آمریکا پیروی کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر