به منظور مقابله با کرونا؛

کمک ۵۰ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول به اقتصادهای نوظهور

«کریستالینا جورجیوا» رییس صندوق بین‌المللی پول از تخصیص بسته کمکی ۵۰ میلیارد دلاری برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر : ۱۱۲۳۱۱
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا، جوجیوا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت که این کمک مالی «بلافاصله» قابل دسترسی کشورهای کم درآمد و بازارهای نوظهور است. بخش اعظم این کمک بدون بهره بوده و کشورها برای استفاده از آن نیازی ندارند تا از پیش برنامه ای را به صندوق معرفی کرده باشند.


جوجیوا گفت: کاری که در حال انجام آن هستیم این است که نیازهای مالی را کشور به کشور بازبینی کنیم و با همکاری با این کشورها اطمینان حاصل کنیم که آنها از وجود این منبع مالی آگاه بوده و ما نیز بدون فوت وقت می‌توانیم به نیازهای آنها پاسخ دهیم.


در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار مورد مبتلا به کرونا در سرتاسر جهان شناسایی شده و این ویروس به ۶ قاره نفوذ کرده است. صندوق بین المللی پول تمایل دارد تا در وهله اول شاهد استفاده از این کمک برای تقویت نظام بهداشت بوده و سپس برنامه‌های محرک مالی را هدف قرار دهد و به نقدینگی کمک کند.


علاوه بر این، صندوق به منظور کمک به کشورها و ارائه برخی از تجهیزات پزشکی به آنان از جمله ماسک‌های بهداشتی و تجهیرات تنفسی در حال همکاری نزدیک با بانک جهانی است. هفته گذشته بانک جهانی از بسته ۱۲ میلیاردی خود در قالب وام ضروری قابل تخصیص به کشورهای درگیر با پیامدهای نامطلوب بهداشتی و اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا رونمایی کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر