بدنبال جنگ نفتی روسیه و عربستان؛

امارات به تبعیت از ریاض شیرهای نفت خود را کاملا باز کرد

همزمان با وارد شدن لطمه به قیمت نفت ناشی از جنگ قیمتی در گرفته بین روسیه و ریاض، امارات در خصوص افزایش بی‌سابقه و رکوردشکن تولیدات نفت در ماه آوریل، به عربستان ملحق شد .
کد خبر : ۱۱۲۴۷۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، مازاد تولیدات نفتی که این دو کشور حاشیه خلیج فارس‌ قصد دارند به بازار اضافه کنند، برابر با ۳.۶ درصد از کل تولیدات جهان بوده و در برهه‌ای به بازار سرازیر خواهد شد که پیش بینی می‌شود تقاضای سوخت جهان در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار در طی چیزی حدود یک دهه به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یابد.


شرکت ملی نفت امارات (ADNOC) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تولیدات نفت خود را در ماه آوریل به بیش از ۴ میلیون بشکه در روز افزایش داده و علاوه بر این برنامه خود را برای افزایش ظرفیت تولید تا پنج میلیون بشکه در روز تسریع خواهد کرد؛ پیش‌تر این شرکت رسیدن به این ظرفیت را برای سال ۲۰۳۰ هدف‌گذاری کرده بود.


با این تفاسیر، ریاض و ابوظبی در ماه آوریل در مجموع ۳.۶ میلیون بشکه در روز نفت مازاد عرضه خواهند کرد آن هم در بازاری که همین حالا نیز از نفت خام اشباع شده است.


به خبر مذکور این را هم اضافه کنید که مسکو اعلام کرده است که شرکت‌های نفت روسیه احتمالا تولیدات خود را به اندازه ۳۰۰ هزار بشکه درروز افزایش داده و این رقم را به ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهند رساند.


مسکو در دفاع از اقدام خود در مخالفت با کاهش بیشتر تولیدات نفت اعلام کرده است که حمایت از قیمت‌ها خیلی راحت به رشد و ترقی تولیدات به مراتب گران‌تر نفت در آمریکا کمک کرده است؛ کشوری که تولیدات نفتش در مقایسه با روسیه و عربستان به مراتب بیشتر شده است.


نفت خام برنت روز گذشته با قیمت حدود ۳۶ دلار معامله شد؛ رقمی که در مقایسه با کف هفته جاری (۳۱ دلار) بیشتر بود اما در مقایسه با ابتدای سال ۴۵ درصد کاهش داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر