28 اسفند 1398 - 12:26

صادرات کالای ایرانی سه برابر واردات در اسفندماه

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد که در اسفندماه صادرات کالاهای ایرانی سه برابر واردات بوده است.
کد خبر : ۱۱۲۶۸۱
تجارت

به گزارش ایبِنا، سیدروح الله لطیفی گفت: با وجود نگرانی های بسیار در خصوص فراگیری ویروس کرونا و توقف فعالیت برخی مرزهای کشورمان با همسایگان تجارت خارجی کشور همچنان ادامه دارد و صادرات سه برابر واردات از لحاظ وزنی انجام شده است.


وی اظهار داشت: از آغاز شیوع کوید ۱۹ در کشور و از ابتدای ماه اسفند تا ۲۵ ماه جاری، بیش از هفت میلیون و ۷۳ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۱۸ دلار کالای ایرانی به مقاصد صادراتی از مرزهای  باز کشور که عمدتا دریایی بود صادر شد.


لطیفی در ادامه افزود: در رویه  واردات نیز در این بازه ۲۵ روزه به میزان دو میلیون ۴۰۵ هزار تن به ارزش سه میلیارد و ۶۳ میلیون و۹۵۵ هزار و ۱۱۱ دلار کالا وارد کشور شده است.


سخنگوی گمرک ایران گفت: با وجود اینکه در این مدت فعالیت مرزهای زمینی ما با ترکیه و عراق دچار فراز و نشیب شد، اما همچنان صادرات از لحاظ وزنی در این بازه زمانی نزدیک به سه برابر واردات است.


لطیفی در پایان افزود: گمرک ایران ضمن تشکر از تولید کنندگان و تجار در این شرایط خاص کشور، با همکاری سایر دستگاه ها درحوزه تجارت خارجی، سلامت و مرز در تلاش است تا ضمن توجه به مسائل سلامت کالا به تسهیل تجارت با سایر کشورها به ویژه همسایگان بپردازد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر