25 فروردين 1399 - 08:06

افزایش تنخواه گردان خزانه از سه به شش درصد

تنخواه گردان خزانه به منظور پیشگیری، امدادرسانی و جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه، از سه درصد به شش درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر : ۱۱۳۲۲۷
اسکناس

به گزارش ایبِنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ تصویب کرد به منظور پیشگیری، امدادرسانی و جبران خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه و در اجرای ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحیه آن مبنی بر افزایش تا معادل سه درصد تنخواه گردان خزانه و تبصره الحاقی به ماده (۲۴) قانون محاسبات عمومی کشور - مصوب ۱۳۶۶ - موضوع ماده (۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت - مصوب ۱۳۸۰ -، تنخواه گردان خزانه از سه درصد به شش درصد با رعایت بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) - مصوب ۱۳۹۳ و سایر قوانین مربوط افزایش می‌یابد.


برهمین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اسرع وقت، افزایش تنخواه گردان موضوع این تصویب نامه را در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دهد و وزارتخانه مذکور موظف است متناسب با تخصیص‌های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه اقدام کند.


این مصوبه در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای اجرا به وزارت‌خانه‌های اقتصاد و امور دارایی، کشور و سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ شده است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها