03 ارديبهشت 1399 - 19:41

مجلس نمایندگان آمریکا فردا بسته ۵۰۰میلیارد دلاری را تصویب می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا فردا (پنجشنبه) تازه‌ترین لایحه کمک کرونایی را به تصویب خواهند رساند؛ بسته‌ای تقریبا ۵۰۰ میلیارد دلاری که برای تسکین ضربه ناشی از کرونا به اقتصاد این کشور استفاده خواهد شد.
کد خبر : ۱۱۳۵۶۷
آمریکا

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی، گفت قانونگذاران مجلس نمایندگان آماده‌اند تا پنجمین تلاش واشنگتن را برای مقابله با آثار ناشی از پاندمی که اقتصاد و سیستم بهداشتی آمریکا را تحت فشار قرار داده است، تصویب کنند.


وی در این باره گفت: ما فردا در مجلس نمایندگان این لایحه را تصویب می کنیم.


این بسته ۴۸۴ میلیارد دلاری که روز گذشته به تصویب مجلس سنای تحت رهبری جمهوری‌خواهان رسید، بودجه اضافی ۳۲۱ میلیارد دلاری را برای ادامه برنامه وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک در بر می‌گیرد؛ برنامه‌ای که بودجه تخصیصی ابتدایی آن بلافاصله پس از باز شدن سامانه ثبت‌نام به اتمام رسید.


علاوه بر این، بسته مذکور ۶۰ میلیارد دلار دیگر برای برنامه‌ای جداگانه با هدف اعطای وام اضطراری به کسب‌وکارهای کوچک، در نظر گرفته است؛ ۷۵ میلیارد دلار برای بیمارستان‌ها تخصیص داده شده و ۲۵ میلیارد دلار نیز برای استفاده در طرح ملی نمونه‌گیری کووید-۱۹ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


پلوسی گفت که امیدوار است بسته جدید که مورد حمایت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا نیز قرار گرفته است، پس از امضای وی در سریع‌ترین زمان ممکن به دست کارفرمایان و شرکت‌های نیازمند پول قرار گیرد.


وی علاوه بر این اعلام کرد که این بسته باید مبلغی را برای حمایت از انتخابات آمریکا و خدمات پستی این کشور در بر داشته باشد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر