12 ارديبهشت 1399 - 10:39

تولید نفت اوپک به بالاترین رقم طی ۱۳ ماه گذشته رسید

اوپک در چهارمین ماه سال جاری میلادی ۳۰.۲۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که بالاترین حد از مارس ۲۰۱۹ است و یک افزایش ۱.۶۱ میلیون بشکه‌ای نسبت به مارس ۲۰۲۰ دارد.
کد خبر : ۱۱۳۸۰۹
اوپک

به گزارش ایبِنا به نقل از اویل پرایس، پس از فروپاشی قرارداد قبلی اوپک و متحدانش در اوایل ماه مارس، اوپک شیرهای نفت خود را در آوریل باز کرد و بالاترین تولید را طی ۱۳ ماه گذشته داشت.


تولید نفت عربستان سعودی و متحد نزدیک آن، امارات متحده عربی در آوریل رکورد زد. تحقیقاتی که در مورد عرضه نفت اوپک به بازار بر اساس منابع شرکت های نفت، اوپک و اطلاعات کشتیرانی انجام شده نشان می دهد اوپک در آوریل ۳۰.۲۵ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که بالاترین حد از مارس ۲۰۱۹ است و یک افزایش ۱.۶۱ میلیون بشکه ای نسبت به مارس ۲۰۲۰ دارد. عربستان سعودی با تولید ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز نفت در ماه آوریل، مسئول بخش عظیمی از این افزایش تولید است.


تولید نفت در امارات، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان و عراق، به رکورد ۳.۸۵ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید عراق به خاطر صادرات کمتر آن کاهش یافته در حالی که کویت، چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک تولید خود را افزایش داده است. اوپک آماده می‌شود طبق قرارداد کاهش تولید جدید ۹.۷ میلیون بشکه در روز تولید خود را در ماه های مه و ژوئن پایین بیاورد.


عربستان سعودی اعلام کرد کاهش تولید خود را قبل از آغاز رسمی قرارداد جدید اوپک پلاس شروع کرده است. کویت هم هفته گذشته اعلام کرد عرضه نفت خود را به بازارهای بین المللی پایین آورده و در برابر شرایط بازار نفت احساس مسئولیت می‌کند.


ولی شرکت پترو لجستیکس اوایل همین هفته اعلام کرد قبل از آغاز این قرارداد در ماه مه، تولید نفت خام از طرف اوپک بیش از دو میلیون بشکه در روز در آوریل افزایش داشته و به بالاترین حد از دسامبر ۲۰۱۸ رسیده است.

برچسب ها: نفت اوپک
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر