06 خرداد 1399 - 08:49

بانک آینده مجوز عملیات ارزی و دسترسی به سامانه نیما گرفت

بانک مرکزی با درخواست‌های بانک آینده برای انجام عملیات ارزی در سطح مراحل دوم و سوم، تاسیس صرافی، دسترسی به سامانه نیما به منظور خرید و فروش ارز و عضویت در بازار بین بانکی ارز تهران موافقت کرد.
کد خبر : ۱۱۴۵۲۱
بانک آینده

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در نامه‌ای که حمیدرضا غنی‌آبادی و حمیدرضا آذرگون از جانب مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی اداره مجوزهای بانکی بانک مرکزی در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه برای محمد فطانت مدیرعامل بانک آینده ارسال کرده‌اند، با چندین درخواست این بانک موافقت شده است.


در این نامه آمده است: احتراما بازگشت به نامه مورخ ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ در خصوص تقاضای صدور مجوز انجام عملیات ارزی در سطح مراحل دوم و سوم و همچنین تاسیس صرافی، بدین وسیله به استناد بند (۳) از مصوبه چهارمین جلسه مورخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ هیات عامل محترم بانک مرکزی با دسترسی آن بانک به سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) به منظور خرید و فروش ارز و نیز عضویت در بازار بین بانکی ارز تهران به منظور انجام معاملات ارزی با بانک مرکزی موافقت می‌شود.


در ادامه این نامه نیز اعلام شده است: همچنین بانک آینده می‌تواند درخواست تاسیس صرافی در چارچوب ضوابط مربوط را به بانک مرکزی ارائه کند.



این موضوع باعث شد تا سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای که در سامانه کدال منتشر کرد، از کارگزاران عضو فرابورس بخواهد نماد معاملاتی (وآیند۱) به دلیل افشای اطلاعات اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت بانک آینده متوقف شود.


گفتنی است این نماد حداکثر دو روز کاری پس از توقف و با اعلام مدیریت عملیات بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران از طریق حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر