19 خرداد 1399 - 15:29

عامل جذابیت سهام بانک سینا

عملکرد بانک سینا در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ سبب جذابیت سهام بانک شده و این در حالی است که بهبود عملکرد بانک در ماه دوم نیز ادامه داشته و تراز مثبت بانک و سودآوری آن تداوم پیدا کرده است.
کد خبر : ۱۱۴۹۵۴
بانک سینا

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک سینا، بررسی ها نشان می دهد قیمت سهام این بانک از ۴۰۰۰ ریال در ۲۵ اسفند ۹۸ به رقم ۱۰۸۰۰ ریال در نیمه نخست اردیبهشت ماه رسیده که علت رشد نزدیک به سه برابری آن در عملکرد بانک سینا نهفته است.


در صورت سود وزیان  حسابرسی نشده بانک برای سال ۹۸  آمده است که این بانک بالغ بر ۳۴۰ درصد رشد سودآوری داشته  و سود تحقق یافته بانک  از رقم ۳۹ ریال در پایان اسفند ۹۷ به رقم ۱۷۲ ریال در پایان سال ۹۸ رسیده است.


در واقع  سود خالص بانک از رقم ۳۵ میلیارد ریال به یک هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال رسیده است. علاوه بر این، تسهیلات و سپرده بانک نیز وضعیت جالب توجهی را در پایان سال ۹۸ تجربه کرده و تراز مثبت خوبی را ثبت نمود.


در پایان سال ۹۸ بانک سینا ۱۶۷ هزار و ۳۷۱ میلیارد ریال مانده تسهیلات داشت که در پی آن ۲۴ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرد. در مقابل ۲۱۶ هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرد که در پی آن ۲۰ هزارمیلیارد ریال سود پرداخت  کرده و با تراز مثبت چهار هزار میلیارد ریالی مواجه شد.


از طرف دیگر با وجود همه گیری ویروس کرونا و وضعیت رکود اقتصادی که گریبان تمام  کشورهای دنیا را گرفته است، در پایان اردیبهشت مانده تسهیلات بانک به رقم ۱۷۵ هزار میلیارد ریال و مانده سپرده به ۲۲۷ هزار میلیارد ریال رسیده است که رشدی نزدیک به ۶ درصد را در چنین شرایطی نشان می دهد.

برچسب ها: بانک سینا سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر