16 شهريور 1399 - 14:00
برای نخستین بار از آغاز پاندمی رخ داد؛

کاهش نرخ بیکاری آمریکا به زیر ۱۰ درصد

باوجود تاثیر منفی پاندمی کووید-۱۹ بر سرعت احیای اقتصاد آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور برای نخستین بار از آغاز پاندمی در ماه آگوست به زیر ۱۰ درصد رسید.
کد خبر : ۱۱۷۶۷۲
آمریکا

به گزارش ایبِنا از گاردین، براساس اعلام وزارت کار آمریکا، کارفرمایان ۱.۴ میلیون شغل جدید با بازار اضافه کرده و براین اساس نرخ بیکاری در کاه گذشته به ۸.۴ درصد رسیده است؛ این نخستین بار از آغاز پاندمی است که نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.


سرعت احیای بازار کار آمریکا بار دیگر در ماه آگوست کند شد و این در حالی است که آثار ناشی از پاندمی ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور گسترش می‌یابد.


شمار مشاغل جدید به شکلی قابل توجه نسبت به ماه‌های اخیر کمتر است؛ کارفرمایان آمریکایی در جولای ۱.۸، در ژوئن ۴.۸ و در مه ۲.۵ میلیون شغل به بازار افزوده بودند. ارقام ماه آگوست همچنین به این دلیل تقویت شده است که ۲۳۸ هزار نفر به طور موقت برای انجام سرشماری سال ۲۰۲۰ استخدام شده‌اند.


با این حال نابرابری نژادی همچنان در نرخ بیکاری وجود دارد؛ نرخ بیکاری در بین سیاهپوستان ۱۳ درصد بوده که در مقایسه با این رقم برای سفیدپوستان دوبرابر است؛ این نرخ برای افراد اهل آمریکای لاتین ۱۰.۵ و برای آسیایی ها ۱۰.۷ درصد است.


«دونالد ترامپ» در توییتر کاهش نرخ بیکاری را جشن گرفت و نوشت: ارقام فوق العاده بازار کار! ۱.۳۷ میلیون شغل در آگوست اضافه شده است. نرخ بیکاری به ۸.۴ کاهش یافته (بسیار بهتر از انتظارات!)


کارفرمایان مستقر در آمریکا در ماه آگوست از تعدیل ۱۱۵ هزار و ۷۶۲ نفری نیرو خبر دادند؛ رقمی که در مقایسه با آگوست سال گذشته ۱۱۶ درصد بیشتر است؛ پارسال در برهه ای مشابه در مجموع ۵۳ هزار و ۴۸۰ نفر تعدیل شده بودند. اگرچه مجموع تعدیل نیروی انجام شده در ماه آگوست ۵۶ درصد کمتر از ۲۶۲ هزار و ۶۴۹ بیکار شده ماه جولای است اما این رقم بالاترین سطح از آگوست ۲۰۰۲ یعنی زمانی که آمار نیروی تعدیل شده ۱۱۸ هزار و ۶۷ نفر اعلام شد، محسوب می‌شود.


کارفرمایان تا بدین جای کار در مجموع بیش از ۱.۹ میلیون نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند؛ رقمی که در مقایسه با ۵۹۲ هزار و ۵۵۶ نفر نیروس تعدیل شده در فاصله ژانویه تا آگوست پارسال، ۲۳۱ درصد بیشتر بوده و از رکورد یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۷۶ نفر تعدیل نیروی ثبت شده در سال ۲۰۰۱ نیز تجاوز کرده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها