23 شهريور 1399 - 13:44
میرتاج الدینی:

سد بانک مرکزی مقابل دلالی جدید در بازار ارز

نایب رئیس کمیسیون مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی سابقه خوبی درساماندهی بازار ارز داشته گفت:ممنوعیت فروش ارز به هر کارت ملی تصمیم به موقع در مسیر مقابله با دلالی و سواستفاده برخی از وضعیت بازار بوده است
کد خبر : ۱۱۷۸۶۸
ساختمان بانک مرکزی

محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر ‌ممنوعیت فروش ارز به هر کارت ملی، گفت: این تصمیم به موقع در مسیر مقابله با دلالی و سواستفاده برخی از وضعیت بازار بوده است.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی سابقه خوبی در ساماندهی بازار ارز داشته است، افزود: اقداماتی از این دست در ممنوعیت فروش ارز نیز به طور حتم با تدابیر مناسبی اجرایی شده است.


وی با اشاره به صف های طولانی شکل گرفته مقابل صرافی ها در روزهای اخیر، تصریح کرد: در روزهای اخیر، با شکاف قیمتی به وجود آمده بین نرخ صرافی ملی و بازار آزاد، تعداد خریداران برای دریافت سهمیه ارز با کارت ملی افزایش‌ یافته و از طرف دیگر دلالی برای فروش ارز در بازار آزاد نیز زیاد شده بود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید براینکه بانک مرکزی ورود به موقعی برای جلوگیری از تهاجم به بازار برای خرید و در نهایت فروش کاذب ارز داشته است، گفت: ما امیدواریم با این دست اقدامات دوباره بازار به سمت آرامش نسبی قیمتی حرکت کند.


نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خوشبختانه ممنوعیت عرضه ارز به هر کارت ملی از سوی بانک مرکزی مدیریت صحیحی در حوزه ساماندهی ارزی بوده و جلوی تلاطم آتی نرخ ها در نتیجه این نوع عرضه ارز را گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر