24 آبان 1399 - 11:38

تجارت ۸.۹ میلیارد دلاری ایران با اروپا

تجارت  خارجی کشورمان با اروپا در ۷ ماه سال جاری بیش از ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزارو ۸۱۶ تن و برابر با ۸ میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار به ثبت رسید.
کد خبر : ۱۱۹۶۱۱
تجارت خارجی

به گزارش ایبِنا، سید روح اله لطیفی، سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک در تشریح آخرین وضعیت تجارت کشورمان با اروپا گفت : در ۷ماهه اول سال جاری سطح تجارت  خارجی ایران با کشورهای اروپایی به ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزارو ۸۱۶ تن برابر با ۸ میلیارد ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزارو ۸۴۱ دلار رسیده است.


وی تصریح کرد: حجم صادرات کشورمان به اروپا در این بازه زمانی بالغ بر ۵ میلیون و ۶۰۵ هزارو ۸۹۱ تن بوده است که از حیث ارزش این میزان صادرات کالاهای ایرانی برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزارو ۵۳۸ دلار بوده است. ضمن آنکه در میان کشورهای اروپایی اصلی ترین مقاصد صادراتی، کشور ترکیه با  یک میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۳۷۲ هزارو ۴۰۸ دلار و پس از آن کشورهای روسیه، آلمان وایتالیا قراردارند. همچنین کمترین میزان صادرات  به کشور  اسکاتلند با۱۳ هزارو ۹۵۲  دلار بوده است.


لطیفی افزود : کشورمان به ۳۷ کشور اروپایی از قبیل اتریش، آلمان، بوسنی وهرزگویین، بلژیک، سوئیس، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، هلند، سوئد، اسلواکی، نروژ و... صادرات داشته است.


سخنگوی گمرک درباره وضعیت واردات کشورمان از اروپا نیز گفت : کشورمان در این  بازه زمانی از ۴۴ کشور اروپایی واردات داشته است که حجم این واردات بالغ بر ۱۰ میلیون و ۳۰۴ هزارو ۹۲۵ تن کالا وبرابر با ۶ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۳۹ هزارو ۳۰۳ دلار بوده است که بیشترین واردات از ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون و ۶۷۰ هزارو ۶۴۰ دلار وپس از ترکیه از کشورهای آلمان، روسیه وانگلستان بوده است.


وی اظهار کرد: کشورمان در مجموع از ۴۴ کشور اروپایی نظیر  انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، چک، سوئیس، سوئد، اتریش، بلژیک، دانمارک، اسپانیا، ایرلند، کرواسی، هلند، پرتقال، لهستان، اوکراین، روسیه و ... واردات انجام داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها