07 بهمن 1399 - 13:50

بازدید اعضای هیات مدیره بانک ملی از اداره کل مدیریت ریسک

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران از اداره کل مدیریت ریسک بازدید و با همکاران این اداره کل دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر : ۱۲۱۵۹۲
بانک ملی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی رئیس هیات مدیره ،ناصر شاهباز و علی موسوی زاده اعضای هیات مدیره بانک با حضور در اداره کل مدیریت ریسک از نزدیک در جریان امور و فعالیت های این اداره کل قرار گرفتند.


در این بازدید عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک به اهمیت جایگاه این واحد در ساختار حاکمیت شرکتی و نظام نوین بانکداری و نقش پر رنگ این اداره کل در اتخاذ سیاست ها و تدابیر مناسب برای کاهش و کنترل مخاطرات در تمامی فعالیت ها و تصمیم گیری‌های بانک اشاره کرد.


عباس شفیعی در ادمه سخنان خود ضمن تاکید بر ارتقای شاخص ها و تقویت نظام گزارشگری ریسک و همچنین پیگیری مجدانه و انجام پروژه های در دست اقدام ،از تلاش های انجام شده همکاران در این خصوص قدردانی کرد.


ناصر شاهباز عضو هیات مدیره نیز با اشاره به اهمیت وجود تعامل بین کمیته عالی حسابرسی و کمیته عالی ریسک، خواستار افزایش تعاملات بین کمیته های یاد شده در جهت بهبود نظام کنترل های داخلی بانک شد.


در ادامه علی موسوی زاده عضو هیات مدیره و رئیس کمیته عالی ریسک بانک ،کمیته مذکور را رکنی اساسی در تقویت و اجرای اصول حاکمیت شرکتی و پشتیبانی برای هیات مدیره در تدوین سیاست ها، برنامه ها و نظارت بر امور دانسته و با اعلام خبر تعیین اعضای جدید کمیته بر مبنای الزامات حاکمیت شرکتی، بر ضرورت ترویج فرهنگ ریسک در بانک و افزایش تعاملات واحدهای بانک با این کمیته تاکید و خاطرنشان کرد:اجابت انتظارات روز افزون از واحد مدیریت ریسک، با ملحوظ نظر قراردادن رویکردهای مبتنی بر ریسک مراجع قانونگذار و نظارتی، مستلزم تقویت ساختار سازمانی و نیروی انسانی متناسب با انتظارات از این واحد می باشد.


در پایان  فرید مهدوی، رئیس اداره کل مدیریت ریسک، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت کلی ریسک بانک پرداخت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر