28 فروردين 1400 - 09:37

ورشکستگی‌ ۱۳ شرکت نفتی آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۱

هشت شرکت تولیدکننده نفت و ۵ شرکت خدمات میادین نفتی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در آمریکا اعلام ورشکستگی‌ کرده‌اند که کل بدهی آنها به ترتیب به ۱.۸ و ۷.۲ میلیارد دلار می‌رسد.
کد خبر : ۱۲۳۴۶۹
نفت روسیه

 به گزارش ایبِنا به نقل از اویل پرایس، تعداد تولیدکنندگان نفت آمریکای شمالی که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ اعلام ورشکستگی کرده‌اند به بالاترین رقم از ۲۰۱۶ رسیده است ولی موج این ورشکستگی‌ها از زمان اوج آن در نیمه دوم ۲۰۲۰ کندتر شده است.


تگزاس ۵۰ درصد از کل این ورشکستگی‌ها را در سه ماهه اول ۲۰۲۱ بر عهده داشته است و ۴ شرکت آن ورشکسته شده‌اند. تعداد کل این شرکت‌های ورشکسته شده در این سه ماهه هشت عدد است. این عدد در سه ماهه اول ۲۰۱۶ برابر با ۱۸ شرکت بود.


طبق گزارش شرکت حقوقی «هاینز اند بون»، کل بدهی تولیدکنندگانی که در این مدت اعلام ورشکستگی کرده‌اند بیش از ۱.۸ میلیارد دلار بوده است. اوج بدهی شرکت‌های ورشکسته شده آمریکایی تا حالا ۱.۶ میلیارد دلار در سه ماهه اول ۲۰۱۹ ثبت شده است.


درست است که رقم اعلام شده بالاترین میزان ورشکستگی برای سه ماهه اول از ۲۰۱۶ بوده ولی این رقم نسبت به ۱۸ تولیدکننده‌ای که در بهار ۲۰۲۰ ورشکسته شده‌اند و ۱۷ شرکتی که در تابستان اعلام ورشکستگی کردند، پایین‌تر است. یعنی زمانی که قیمت نفت سقوط کرد و فشار آن بیشتر بر تولیدکنندگان بدهکار بود.


اطلاعات این شرکت حقوقی نشان می‌دهد علاوه بر این هشت شرکت تولیدکننده، ۵ شرکت خدمات میادین نفتی هم در سه ماهه اول ۲۰۲۱ اعلام ورشکستگی کرده‌اند. این رقم در تابستان ۲۰۲۰ برابر با ۲۷ شرکت بود و در پاییز به ۱۷ شرکت رسید.


کل بدهی شرکت‌های خدمات میادین نفتی که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ اعلام ورشکستگی کرده‌اند برابر با ۷.۲ میلیارد دلار است.

برچسب ها: نفت آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر