19 ارديبهشت 1400 - 09:30

افزایش واردات نفت هند از عربستان سعودی

هند پس از کاهش قیمت نفت، واردات نفت از عربستان سعودی را افزایش داد.
کد خبر : ۱۲۳۹۴۷
واردات نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، پالایشگاه های دولتی هند در حال سفارش منظم مقادیر نفت خام عربستان برای ماه ژوئن پس از کاهش قیمت های این پادشاهی هستند. عربستان سعودی در پاسخ به افزایش موارد ابتلای Covid-۱۹ در هند، که تأثیر منفی بر تقاضای نفت آن داشت، در اوایل این ماه قیمت فروش رسمی خود را برای مشتریان آسیایی بین ۰.۱۰ تا ۰.۳۰ دلار کاهش داد. بلومبرگ خاطرنشان کرد که این اولین کاهش قیمت نفت خام سعودی از دسامبر سال گذشته است که نشان دهنده کاهش تقاضا در بازارهای اصلی آسیا است.


بزرگ ترین تولیدکننده اوپک خبرداد که قیمت نفت برای خریداران آسیایی چند روز پس از موافقت اوپک پلاس با شروع افزایش میزان تولید روزانه خود و کاهش محدودیت تولید که اعتراض مجدد هند را برای بالا نگه داشتن قیمت نفت به دنبال داشت، افزایش دارد. ماه بعد، پالایشگاه ها و بازرگانان آسیایی مجبور شدند ۱.۸۰ دلار بالاتر از میانگین عمان/ دوبی برای محموله های نفت خام سعودی بپردازند. در پاسخ، هند به پالایشگاه های دولتی خود دستور داد سفارش های خود برای خرید نفت خام سعودی در ماه می را کاهش دهند و برای کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه به دنبال گزینه های دیگری باشند.


یک منبع دولتی هند در اوایل ماه مارس به رویترز گفت: از شرکت ها خواسته ایم که به دنبال تنوع باشند. ما نمی توانیم در گرو تصمیم خودسرانه تولیدکنندگان خاورمیانه قرار بگیریم. وقتی خواستند بازار را تثبیت کنند ما کنار آنها ایستادیم. اکنون، عربستان سعودی قیمت نفت سبک خود را ۱.۷۰ دلار بالاتر از میانگین معیار عمان/ دبی کاهش داده است. هم زمان، ریاض قیمت ها را برای خریداران امریکایی هر بشکه ۰.۲۰ دلار افزایش داد تا بازتاب بهبود اقتصادی ایالات متحده باشد که تقاضا برای نفت خام  افزایش یافته است. یکی از منابع رویترز به این خبرگزاری گفت: این بار هیچ هدفی از طرف این وزارت برای کاهش واردات در ماه ژوئن وجود ندارد و برخلاف دفعه گذشته (آرامکو) نیز قیمت ها را کاهش داده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر