29 ارديبهشت 1400 - 09:54

قیمت نفت باز هم افت کرد

ترس سرمایه گذاران از احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین بازگشت عرضه نفت ایران، باعث کاهش قیمت نفت در دومین روز متوالی شد.
کد خبر : ۱۲۴۱۷۲
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه قیمت نفت برای دومین روز کاهش یافت در حالی که احتمال بازگشت عرضه نفت ایران و گمانه زنی سرمایه گذاران مبنی بر اینکه ممکن است ترس از تورم، بانک مرکزی آمریکا را به افزایش نرخ بهره سوق دهد، می تواند رشد اقتصادی را محدود کند.


بهای معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در پی سقوط ۱.۲ درصدی روز سه شنبه، ۷۳ سنت یا ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۴.۷۶ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام برنت نیز پس از افت ۱.۱ درصدی در روز سه شنبه، ۷۳ سنت یا ۱.۱ درصد افت کرد و به ۶۷.۹۸ دلار در هر بشکه رسید.


یک اقتصاددان ارشد پس از کاهش قیمت نفت و افت بازارهای سهام به دلیل فروش دارایی های سرمایه گذاران گفت: یک بازی با ریسک پذیری خیلی زیاد در جریان است. گمانه زنی ها درباره احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به دلیل ترس از تورم، چشم انداز رشد و به نوبه خود تقاضای کالاها را تحت تاثیر قرار می دهد.


فدرال رزرو در مورد پایین نگه داشتن این نرخ بسیار جدی است، اما بازار اقدام سریع تری حدس می زند. بانک فدرال اعلام کرده که نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ در سطح پایین فعلی خود باقی خواهد ماند، با وجود بازارهای آتی سرمایه گذاران بر این باورند که ممکن است نرخ ها تا سپتامبر ۲۰۲۲ افزایش یابد.


همچنین با گزارش پیشرفت مذاکرات ایالات متحده و ایران برای احیای توافق محدود کردن برنامه هسته ای ایران که می تواند منجر به لغو تحریم ها و احیای مجدد صادرات نفت ایران شود، قیمت نفت هم تحت فشار قرار گرفت.


به گفته یک تحلیل گر در نزولی ترین وضعیت قیمت نفت، حدود ۱.۵ درصد از عرضه جهانی نفت در کمتر از ۶ ماه می تواند آنلاین باشد. فکر می کنیم هرگونه افزایش در عرضه نفت ایران احتمالا به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت.


سرمایه گذاران جدیدترین اطلاعات مربوط به ذخایر نفت خام و محصولات نفتی ایالات متحده  را از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در  روز چهارشنبه رصد می کنند. داده های موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه نشان داد که موجودی نفت خام در هفته منتهی به ۱۴ می ۶۲۰ هزار بشکه افزایش یافته است، در حالی که به گفته دو منبع بازار، موجودی بنزین ۲.۸ میلیون بشکه و ذخایر محصولات تقطیری ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام کمتر از ۱.۶ میلیون بشکه تخمین متوسط تحلیلگران ‌در نظرسنجی رویترز بود، در حالی که کاهش ذخایر بنزین و محصولات تقطیری بیشتر از حد انتظار بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها