قیمت نفت ثابت ماند

روز سه‌شنبه قیمت نفت با حفظ بالاترین سطح در طول هفته گذشته و پس از جهش سه درصد قبلی ثابت ماند.
کد خبر : ۱۲۴۲۸۷
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، همچنین احتمال بازگشت زودهنگام صادرات نفت ایران به بازارهای بین المللی نفت خام، کاهش یافته است. معاملات آتی نفت خام برنت با ۶ سنت کاهش به ۶۸ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که دوشنبه جهش ۳ درصدی داشت. معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت افت به ۶۵ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که ۳.۹ درصد رشد قبلی داشت.


قرار است مذاکرات غیر مستقیم ایالات متحده و ایران این هفته در وین از سر گرفته شود. پس از تمدید توافق نظارت بر برنامه اتمی این کشور در خاورمیانه، مذاکرات احیا شدند. با وجود نگرانی از اینکه ایران به زودی فروش نفت را در صورت توافق و لغو تحریم های صادرات نفت خام، آغاز می کند، قیمت ها سریع تر کاهش می یافت، اما گفتگوها قطعی نبوده است.


به گفته یک تحلیل گر بازار، وزیر امور خارجه ایالات متحده بلینکن اظهار داشت که هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل ایران به اجرای تعهدات هسته ای وجود ندارد. هنوز بهبود جهانی از همه گیری COVID-۱۹ بسیار ناچیز است که گویای ادامه چشم انداز متفاوت تقاضای نفت است.


مناطقی از اروپا و ایالات متحده ابتلا و مرگ و میر کمتری را ثبت کرده، دولت ها را وادار به کاهش محدودیت ها می کنند، اما در مناطق دیگری مانند هند که سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان به شمار می رود، نرخ ابتلا و مرگ و میر هنوز هم بالا است. روز دوشنبه داده های دولت نشان داد که افزایش ۲۴ ساعته موارد ابتلای جدید کرونا در هند، با ۲۲۲ هزار و ۳۱۵ مورد بیشترین افزایش است، اگرچه در اوایل این ماه تعداد ابتلای روزانه بیش از ۴۰۰ هزار نفر بوده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر