04 تير 1400 - 10:43
ایبِنا بررسی کرد؛

تغییرات قیمت‌ها در بازار ۶ روزه سکه و طلا

قیمت‌ها در بازار سکه و طلا در هفته جاری نوسان داشت به نحوی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در معاملات شنبه ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در معاملات پایان هفته ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.
کد خبر : ۱۲۴۹۷۲
سکه و طلا

به گزارش ایبِنا، بررسی تغییرات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه هفته جاری نشان می‌دهد که قیمت اونس در هفته جاری با تغییر محسوسی همراه نبود و هرچند قیمت طلا سکه در ابتدای هفته با کاهش محسوسی همراه بود، اما در ادامه با اندکی افزایش به ثبت رسید.


اولین روز از این هفته، انس جهانی طلا هزار و ۷۶۵ دلار قیمت‌گذاری شد و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌ فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۴۵ هزار تومان فروخته شد.


یکشنبه ۳۰ خرداد نیز بهای انواع سکه در بازار نسبت به پایان هفته قبل، کاهش معناداری داشت و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نسبت به پایان هفته گذشته، ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت. ضمن اینکه در این روز شاهد افصصصت بهای جهانی طلا به رقم ۱۷۶۵ دلار برای هر اونس نیز بودیم.


در معاملات دومین روز هفته، علاوه بر کاهش نرخ جهانی طلا، شاهد افت نرخ ارز به ویژه دلار در بازار نیز بودیم. روندی که در مجموع به کاهش نسبی بهای انواع طلا و سکه در بازار تهران منجر شده است.


اونس جهانی طلا نسبت به پایان هفته قبل، حدود ۱۰۰ دلار کاهش یافت و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز به نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به آخرین نرخ هفته قبل، به قیمت ۱۰ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان معامله شد.


هر نیم سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هر ربع سکه به رقم ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده که بهای نیم سکه نسبت به پایان هفته گذشته، ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت. هر سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز دو میلیون و ۲۵۰ تومان قیمت گذاری شد و هر مثقال طلای آب شده در بازار هم به رقم  ۴ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسید.  یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.


دوشنبه ۳۱ خرداد اما قیمت سکه و دلار به مدار رشد بازگشت به نحوی که انس جهانی ۱۷۷۷ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان،  قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رفت. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.


چهارمین روز از هفته،‌ سه شنبه اول تیر  به دلیل بالا رفتن نرخ انس جهانی و ارز، شاهد افزایش قیمت طلا و سکه در بازار بودیم به طوری که انس جهانی ۱۷۸۹ دلار قیمت گذاری شد. قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۲ هزار تومان فروخته شد.


چهارشنبه دوم تیر باز هم روند کاهشی در بازار طلا و سکه برقرار شد. انس جهانی ۱۷۸۲ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۷ هزار تومان فروخته می‌شد.


آخرین روز از این هفته معاملات، با توجه به نوسانات نرخ دلار، قیمت انس جهانی طلا هم با نوسان روبرو بوده بر این اساس شاهد رشد ۱۹ دلاری انس جهانی بودیم. سکه طرح جدید ۷۰ هزار تومان و نیم سکه نیز ۵۰ هزار تومان افزایش داشته، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر بوده است.


همچنین انس جهانی ۱۷۷۸ دلار قیمت گذاری شد و در نهایت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. پنج شنبه هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۵ هزار تومان فروخته شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر