09 تير 1400 - 12:42
روحانی در جلسه هیات دولت:

بدون دو ویروس کرونا و ترامپ دلار زیر ۵ هزار تومان بود

رییس جمهور گفت: اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبود، رشد اقتصادی بدون نفت کشور ۴.۱ درصد و رشد اقتصادی با نفت ۳.۸ درصد بود، تورم امروز ۱۱.۵ درصد، نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان و رشد سرمایه‌گذاری ۴.۷ درصد بود.
کد خبر : ۱۲۵۱۲۶
هیات دولت

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: در یک گزارش تحلیلی کامل همه این موارد محاسبه و مشخص شده است که اگر تحریم و جنگ اقتصادی و کرونا نبود شرایط اقتصادی کشور بسیار بهتر از امروز بود که این گزارش باید منتشر و در اختیار مردم قرار گیرد.


روحانی افزود: براساس این تحلیل اگر دو ویروس ترامپ و کرونا نبود، امروز رشد اقتصادی بدون نفت کشور ۴.۱ درصد و رشد اقتصادی با نفت ۳.۸ درصد بود، تورم امروز ۱۱.۵ درصد، نرخ دلار زیر ۵ هزار تومان ، رشد سرمایه گذاری ۴.۷ درصد بود و حجم تولید ناخالص کشور ۲۲ درصد بیشتر از آن چیزی می بودکه امروز شاهد آن هستیم.


رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت برای رفع مشکلات کشور و مقابله با جنگ اقتصادی و کرونا از هیچ تلاش فروگذاری نکرده است، گفت: دولت دوازدهم در مسیر اجرای برجام و لغو تحریم ها هیچ تسامحی روا نداشته و از همه فرصت ها، ساعت ها و دقیقه ها استفاده کرده است.


روحانی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود بارها اقدامات ترامپ در خروج از برجام را اشتباه دانسته و بر بی فایده بودن تحریم ها علیه ایران اذعان کرده بود اما جنایت و تروریسم اقتصادی تامپ علیه ایران همچنان ادامه دارد، گفت: اگر بایدن در اجرای برجام ذره ای تسامح کند به رای مردم آمریکا خیانت کرده است.


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما هیچ گاه دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده ایم و فعالیت های هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است، گفت: تهمت ها علیه ایران بی اساس و بی دلیل است و برجام سندی است که نشان می دهد ایران دنبال سلاح هسته ای نیست.

برچسب ها: ترامپ کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر