19 شهريور 1400 - 14:17
گزارش هفتگی ایبِنا از بازار سهام؛

روند سینوسی شاخص کل بورس در معاملات هفته گذشته

در حالی که سهامداران هفته قبل‌تر شاهد افت ۳۰ هزار واحدی نماگر بورس بودند، در هفته گذشته این روند تغییر کرد و در نهایت افزایش بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل به ثبت رسید.
کد خبر : ۱۲۶۷۸۳
بورس

به گزارش ایبِنا؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت با رشد ۵۳۸۱ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به جایگاه یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸ واحد رسید.


این روند در حالی به ثبت رسید که در نخستین روز هفته (شنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۴۲۸ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۴ واحد رسید. در این روز،  نمادهای معاملاتی فارس، میدکو، نوری، کچاد، فملی و شتران با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۷ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


اما در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰) روند صعودی بورس تغییر کرد و نماگر قرمزپوش شد. به گونه ای که در این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۷۸۰ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۷۰ واحد رسید. این روند نزولی در شرایطی به ثبت رسید که نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فملی، پارسان، شپنا و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۷۷۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۶۹ هزار و ۷۲۲ نوبت معامله و به ارزش ۸۶ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


سومین روز هفته (دوشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰) روند مثبت بورس به ثبت رسید. به گونه ای که در پایان سومین روز هفته شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۱۲ واحدی معادل ۰.۲۵ درصد به یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۰۶ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی کگل، شبندر، شپنا، برکت، کنور و شسپا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس نیز ۱۱ میلیارد و ۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۳۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۳ هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰) دوباره سرمایه گذاران نظاره روند سینوسی نماگر بودند. به گونه ای که بر خلاف روز دوشنبه، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۳۹۷ واحدی معادل ۱ درصد به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، کچاد، پارسان، وغدیر و فارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۲۰۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸۰ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در نهایت با پایان فعالیت بازار سهام در ایستگاه پایانی هفته (چهارشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰)، سهامداران بورس با رنگ سبز شاخص کل بورس، فعالیت هفتگی خود را پایان داند. بر این اساس در آخرین روز کاری هفته گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۹۴۸ واحدی معادل ۰.۱۹  درصد به یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۸ واحد رسید. همچنین در این روز، نمادهای معاملاتی شستا، کچاد، نوری، شبندر، کگل و کنور با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند و از سوی دیگر معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۹۰۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۵۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۴ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


کدام صنایع در بازار این هفته مثبت بودند؟


در هفته‌ای که گذشت وسایل ارتباطی، بیمه و بازنشستگی، فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی، زراعت و خدمات وابسته، کاشی و سرامیک، محصولات فلزی، پیمانکاری صنعتی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، فنی و مهندسی، محصولات چرمی، اطلاعات و ارتباطات، محصولات کاغذی، رایانه، خرده فروشی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، استخراج زغال سنگ، قند وشکر، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، کانی غیرفلزی، هتل و رستوران، لاستیک و پلاستیک، خودرو و قطعات، مخابرات، دارویی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، فرآورده های نفتی، فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط، استخراج کانه‌های فلزی و شیمیایی جزو صنایع مثبت بازار بودند.


با نمادهای پُرتراکنش هفته آشنا شوید


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای سپید ماکیان (سپید)، ‌ پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.




برچسب ها: بورس سهام
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر