خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان در ۲۶ مهرماه

آخرین قیمت نفت، ارز، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۷۶۵۷
بازار مالی روز

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از افزایش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام ها در بازار آسیا، افزایش ارزش دلار و افزایش قیمت ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت بیش از یک درصد افزایش یافت


قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر رفت و معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱.۵۳ درصد افزایش به ۸۳.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت برنت با ۱.۱۱ درصد افزایش به ۸۵.۸۰ دلار در هر بشکه رسید. سهام های شرکت های نفتی نیز در معاملات روز دوشنبه افزایش داشت و سهام انرژی ساحل استرالیا ۲.۰۸ درصد و سانتوس ۰.۵۴ درصد رشد کرد. در ژاپن، سهام اینپکس ۵.۱۹ درصد افزایش یافت و سهام CNOOC در هنگ کنگ ۱.۱۵ درصد رشد کرد.



  • بازار سهام آسیا قرمزپوش شد


با واکنش سرمایه گذاران به انتشار داده های کلیدی اقتصادی چین، در معاملات روز دوشنبه بیشتر سهام های آسیا و اقیانوسیه سقوط کرد. در چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۳۵ درصد افت کرد در حالی که شنژن ۰.۹۰۹ درصد کاهش یافت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۳۱ درصد کاهش یافت. روز دوشنبه بر اساس داده های رسمی، تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم ۴.۹ درصد رشد کرد. این میزان کمتر از انتظار تحلیل گران در نظرسنجی رویترز برای افزایش ۵.۲ درصدی بود. تولید صنعتی نیز برخلاف پیش بینی ها که انتظار افزایش ۴.۵ درصدی در نظرسنجی رویترز وجود داشت، ۳.۱ درصد در ماه سپتامبر افزایش یافت. نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۲۹ درصد کاهش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۳۳ درصد کاهش یافت. معاملات کاسپای کره جنوبی به صورت نسبی پایین تر بود. سهام ها در استرالیا عملکرد بهتری داشت و اس اند پی/ ای اس اکس۲۰۰، ۰.۱ درصد افزایش داشت. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۱۸ درصد کاهش یافت.



  • بازار ارز


شاخص دلار آمریکا پس از کاهش اخیر در برابر سبدی از همتایان خود، ۹۴.۱۰۲ بود. ین ژاپن ۱۱۴.۳۷ در هر دلار معامله شد که در اواخر هفته گذشته در برابر دلار آمریکا ضعیف شد. دلار استرالیا در ۰.۷۴۰۴ دلار تغییر قیمت داد و پس از صعود هفته گذشته، تاحد زیادی به افزایش خود ادامه داد.



  • بازار ارزهای رمزنگاری شده سبزپوش شد


در معاملات ارزهای رمز نگاری شده در ساعت ۱۰:۳۷ صبح به وقت تهران، بیت کوین با  ۲.۸۲درصد افزایش به ۶۲۲۷۴.۰۷ دلار رسید و اتریوم با ۲.۵۰ درصد افزایش به ۳۸۶۸.۷۹  دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر