کسب ارزش بازار ۱۳ رقمی توسط خودروهای برقی شرکت تسلا

با سفارش ۱۰۰ هزار خودروی برقی از طرف شرکت کرایه خودروی هرتز به تسلا، ارزش بازار تسلا برای اولین بار از یک تریلیون دلار عبور کرد.
کد خبر : ۱۲۷۸۵۱
تسلا

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، به‌تازگی به‌طور قابل‌توجهی ثروتمندتر شده، وی پس از اینکه رکورد سفارش خودروهای الکتریکی (EV) را از هرتز را به دست آورد، ارزش شرکت خود را به بالاترین حد معادل یک تریلیون دلار رساند. ارزش این سهام ها تا ۱۵ درصد افزایش یافت و در معاملات روز دوشنبه نزداک به ۱۰۴۵ دلار رسید. آخرین افزایش قیمت تا بالای ۹۰۰ دلار برای بار دوم در اولین معاملات معمول پس از بسته شدن سهام تسلا رخ داد. با حدود ۱.۰۸۳ میلیارد سهم، بعد از ظهر دوشنبه ارزش بازار این شرکت در بالاترین سطح معادل ۱.۱۳ تریلیون دلار بود.


 ماسک به عنوان مالک ۲۲.۴ درصد از سهام تسلا، ارزش سهام خود را تا ۲۵۳.۵ میلیارد دلار افزایش داد. این کارآفرین متولد آفریقای جنوبی در ماه سپتامبر از جف بزوس آمازون به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پیشی گرفت، زمانی که ارزش تخمینی دارایی های وی به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده بود. گزارش فوربس: حتی قبل از دستاوردهای روز دوشنبه، برتری او نسبت به بزوس تا ۵۵ میلیارد دلار افزایش یافته بود. سرمایه‌گذاران در دو هفته گذشته سهام تسلا را انباشته و با خبر سفارش هرتز، این روند صعودی شتاب بیشتری گرفت. روز دوشنبه این شرکت زنجیره ای خودروهای اجاره ای اعلام کرد که بزرگ ترین ناوگان اجاره خودروهای برقی آمریکای شمالی را با سفارش اولیه ۱۰۰ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ آغاز خواهد کرد.


هرتز گفت که تحویل این تسلاهای جدید از اوایل ماه نوامبر آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت. مارک فیلدز، مدیرعامل هرتز گفت: وسایل نقلیه الکتریکی در حال حاضر حایز اهمیت هستند و تازه شاهد افزایش تقاضا و تمایل جهانی هستیم.  قرارداد هرتز به ارزش ۴.۲ میلیارد دلار، بزرگ ترین سفارش تسلا است و نشان دهنده پیشرفتی در تبدیل این شرکت به تامین کننده بازار انبوه در بخش خودروهای اجاره ای است. ارزش سهام تسلا در بازار در سال گذشته بیش از دو برابر شده و حتی قبل از رشد روز دوشنبه، در دو هفته گذشته ۱۶ درصد جهش کرده بود. این شرکت هفته گذشته رکورد درآمد را اعلام کرد که بیش از برآوردهای تحلیل گران است.  درآمد سه ماهه سوم با ۵۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۱۳.۸ میلیارد دلار رسید در حالی که این شرکت بیش از ۲۴۱ هزار خودروی برقی جدید تحویل داد.  این سازنده خودروهای برقی پس از اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت به عنوان تنها شرکت‌های آمریکایی که به ارزش بازار ۱۳ رقمی دست یافته‌اند، به باشگاه منتخب یک تریلیون دلاری ها پیوست. شرکت آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی حدود ۲ تریلیون دلار ارزش گذاری شده، در حالی که اپل به عنوان با ارزش ترین شرکت سهامی عام جهان با ارزش نزدیک به ۲.۵ تریلیون دلار رتبه بندی می شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر