09 آبان 1400 - 09:16
مدیرعامل پیشین بانک سپه:

چهل سال به سپه خدمت کردم / تا ابد به این بانک وفادار هستم

محمدکاظم چقازردی مدیر عامل پیشین بانک سپه در مراسم تودیع خود اعلام کرد پس از حدود ۴۰ سال خدمت، بانکی که بزرگترین پروژه‌های کشور را راهبری کرده است، ترک می‌کند.
کد خبر : ۱۲۷۹۴۵
چهل سال به سپه خدمت کردم / تا ابد به این بانک وفادار هستم

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی مدیر عامل پیشین بانک سپه درآغاز سخنانش در مراسم تودیع و معارفه با درود بر شهدا و امام راحل، عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خدمت فی سبیل‌الله دانست و ضمن آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و همه خدمتگزاران صادق نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه نیروهای مسلح و سرافراز کشور اسلامی‌مان به حاضرین در مراسم خوش‌آمد گفت.

چقازردی تصریح کرد: من خدمتگزار کوچکی هستم که هر چه دارم از بانک سپه است و امروز بزرگان به احترام نخستین بانک ایرانی، در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بانک سپه شرکت کردند.

او با بیان اینکه از سال ۱۳۶۱ و پایه کارمندی در بانک سپه خدمت کرده است، اظهار داشت: امروز پس ازحدود ۴۰ سال خدمت و ۶۰ سال سن توفیق دارم این مسئولیت سنگین را به برادر دیگرم بسپارم، که پیش از ادغام نیز مدیرعامل بانک موفقی بوده است.

وی ادامه داد: به پشت سر که می‌نگرم، می‌بینم هرآنچه داشتم در طبق اخلاص گذاشتم. با همکارانم در این مجموعه بزرگ، مسئولان و کشورم صادق بودم.

چقازردی با اشاره به شانزده سال خدمت در هئیت مدیره و قائم‌مقامی بانک، خود را نخستین فردی معرفی کرد که در طول ۹۶ سال فعالیت این بانک از درون خانواده سپه به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شده است.

مدیر عامل پیشین بانک سپه ضمن آرزوی توفیق برای دکتر آیت‌اله ابراهیمی، خدمت و مدیرعاملی وی را در بانک بزرگ سپه تبریک گفت و تأکید کرد: در ۴۰ سال گذشته از این سفره ارتزاق کردم و تا ابد به این سفره نیز وفادار خواهم بود.

وی عنوان کرد: درواقع مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارائی باید درخصوص موفقیت‌های بانک سپه صحبت کنند. بانکی که بزرگترین پروژه‌های کشور را راهبری کرد و نقش مؤثر و حمایتی در پروژه‌های راهبردی مختلف اقتصادی کلان کشور از جمله ۲ پروژه انتقال آب (انتقال آب از خلیج فارس و مهار آب‌های مرزی) داشت.

چقازردی با بیان اینکه بانک سپه بر روی ۱۶ پروژه بزرگ و استراتژیک اقتصادی کشور به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار داشت: این بانک سهم بسزایی در ایجاد درآمدهای ارزی در کشور داشته است و در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همسویی با راهبردهای اقتصادی کشور، با مشارکت و تأمین مالی پروژه‌های کلان اقتصادی ایجاد اشتغال کرده است که من سهم ناچیزی از خدمت در این دریای عظیم را داشتم.

وی با اشاره به همزمانی اجرای پروژه عظیم ادغام و موعد بازنشستگی‌اش نیز گفت: با تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر انجام پروژه بزرگ ادغام مجموعه‌های بانک‌ها و موسسات نظامی با بانک سپه، در کنار همکارانم ماندم و امروز پس از گذشت یک‌سال و نیم به نقطه پایانی آن رسیدیم، البته کارهای جزئی مانده که ان شاالله با درایت آقای دکتر ابراهیمی و تلاش همکاران ادغام نهایی خواهد شد.

چقازردی با تأکید بر این که شاخص‌های بانک در نقطه مقبولی است، ابراز داشت: بانک سپه طی ۱۰ سال اخیر هیچ بدهی و اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و بانکی پر قدرت در کشور بوده است.

مدیرعامل پیشین بانک سپه گفت: نقدینگی بانک را دریابید، چون با بانکی بزرگ روبه‌رو هستید که ترازنامه بزرگی دارد. سال‌هاست که امور داخلی به بهترین نحو انجام شده و در عین حال همیشه در بازار بین بانکی وام‌دهنده بوده است. اگر بالانس نقدینگی در این بانک عظیم بر هم بخورد، متعادل ساختن ترازنامه بسیار سخت خواهد شد.

وی مطالبات بانک سپه را زیر ۷ درصد اعلام کرد و گفت: سپه پس از گذشت چند سال، امسال سودآور شده است.

چقازردی شرکت سرمایه‌گذاری امید را دارای حداقل ۱۵۰هزار میلیارد ارزش عنوان کرد و افزود: شرکت گروه سرمایه‌گذاری امید با شرکت‌های زیرمجموعه وابسته خود در تکمیل زنجیره تولید، نقش بی‌بدیلی در کمک به توسعه اقتصادی کشور دارد.

وی در تشریح اهمیت جایگاه کارکنان نیز اظهار داشت: آنچه سپه را، سپه و این نام را حفظ کرده است کارکنان این مجموعه بزرگ است که متدین، متعهد، مجرب و متخصص هستند.

مدیرعامل پیشین بانک سپه در پایان توفیق خدمتگزاری را از عنایات پروردگار دانست و ابراز داشت:  امروز در حالی این مسئولیت بزرگ را تحویل می‌دهم که بانک سپه تبدیل به بزرگترین و مهمترین بانک کشور شده است. اما این بزرگترین و مهمترین هم از درون و هم از بیرون اقتضائاتی دارد که مسئولان نظام باید بانک را در حوزه‌های نیروی انسانی، نقدینگی و ساختار دریابند.

چقازردی در پایان به عنوان یک خدمتگزار کوچک، از همه همکاران طلب حلالیت کرد و خاطرنشان کرد: تمام همکاران سپهی که آنان را قدیمی و سایر کارکنان را که جدید خطاب می‌کنم به انسجام، یکپارچگی، همدلی و صمیمیت در کنار مدیرعامل جدید دعوت می‌کنم، چرا که کمک به دکتر ابراهیمی بهترین قدردانی از بنده است.

شایان ذکر است در پایان مراسم دکتر ابراهیمی مدیر عامل جدید بانک ضمن در آغوش کشیدن چقازردی از زحمات وی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر