بازارهای مالی ۱۲ آبان در یک نگاه

آخرین قیمت نفت، ارز، قیمت طلا، بازار سهام آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۰۳۰
بازار مالی جهان

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از کاهش قیمت نفت، نوسان سهام در بازار آسیا، افزایش ارزش سهام ها در وال استریت، حفظ ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت‌ها در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • با نشانه هایی از افزایش ذخایر موجود در ایالات متحده، قیمت نفت ۱ درصد کاهش یافت


روز چهارشنبه قیمت نفت کاهش یافت، داده‌های صنعت حاکی از افزایش ذخایر نفت خام و محصولات تقطیری در ایالات متحده، بزرگ ترین مصرف‌کننده نفت جهان و فشار بر اوپک برای افزایش عرضه بود. معاملات آتی نفت خام برنت با ۹۸ سنت یا ۱.۲ درصد کاهش به ۸۳.۷۴ دلار در هر بشکه به وقت ۴:۰۴ صبح به وقت تهران رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱.۳۲ دلار یا ۱.۶ درصد کاهش به ۸۲.۵۹ دلار در هر بشکه رسید


به گفته منابع از بازار با استناد به آمار موسسه آمریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر نفت خام و سوخت تقطیری آمریکا در هفته گذشته افزایش در حالی که بنزین کاهش یافت. ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۲۹ اکتبر ۳.۶ میلیون بشکه افزایش یافت. به گفته منابع بدون نام، ذخایر بنزین ۵۵۲ هزار بشکه کاهش یافت و ذخایر محصولات تقطیری ۵۷۳ هزار بشکه افزایش یافت. داده های آماری اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. روز سه‌شنبه شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد سرمایه‌گذاری در تجارت نفت و گاز شیل آمریکا را از یک میلیارد دلار در سال جاری به ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داد.



  • بازار سهام آسیا و اقیانوسیه نوسان داشت


در معاملات روز چهارشنبه سهام های آسیا-اقیانوسیه نوسان داشتند، در حالی که سرمایه گذاران منتظر پایان نشست دو روزه فدرال رزرو ایالات متحده برای دریافت سرنخ هایی ازکاهش قیمت هستند. در کره جنوبی، کاسپای ۱.۳۳ درصد کاهش یافت. سهام های چین کاهش یافت، به طوری که کامپوزیت شانگهای ۰.۳۸ درصد سقوط کرد در حالی که شنژن ۰.۲۶۲ درصد افت کرد. شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۹۷ درصد کاهش یافت. شاخص اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا ۰.۸۵ درصد رشد کرد و تایکس تایوان ۰.۲۹ درصد رشد کرد. ام اس سی آی، شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۳ درصد کاهش یافت. بازارهای ژاپن روز تعطیل هستند.


 فدرال رزرو نشست دو روزه خود را در روز چهارشنبه به پایان می‌رساند و سرمایه‌گذاران جزئیات کاهش میزان اوراقی هستند که بانک مرکزی هر ماه خریداری می‌کندرا دنبال می کنند. یک نظرسنجی که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که فعالیت خدمات چین در ماه اکتبر رو به رشد است، به طوری که PMI خرید خدمات Caixin/Markitاز۵۳.۴ در ماه سپتامبر  به ۵۳.۸ افزایش یافت. PMI غیر تولیدی چین در ماه اکتبر در آخر هفته به ۵۲.۴ رسید که نسبت به ۵۳.۲ در ماه سپتامبر کاهش داشت.



  • وال استریت دوباره به بالاترین رکورد خود رسید


در شبانه روز گذشته در وال استریت، شاخص اس اند پی ۵۰۰ با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۴۶۳۰.۶۵ واحد رسید در حالی که داوجونز با ۱۳۸.۷۹ واحد رشد به ۳۶۰۵۲.۶۳ واحد رسید. کامپوزیت نزداک با ۰.۳۴ درصد افزایش به ۱۵۶۴۹.۶۰ واحد رسید. در روز سه شنبه، هر سه میانگین اصلی با رکورد بسته شدند



  • حفظ ارزش دلار در بازار ارز                                                                                                                                                                                                                                                                               


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از صعود اخیر در ۹۴.۰۷۲ جای گرفت. ین ژاپن با قیمت ۱۱۳.۸۰ در هر دلار معامله شد که ضعیف تر از سطح دیروز بود. دلار استرالیا پس از افت دیروز در ۰.۷۴۳۶ دلار تغییر قیمت داد.



  •  قیمت طلای جهانی کاهش یافت


در حالی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو آمریکا در مورد ارزیابی برنامه های بانک مرکزی برای مقابله با افزایش تورم و کاهش نگرانی ها با بهبود اقتصادی بودند، روز چهارشنبه قیمت طلا کاهش یافت. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۰۸ صبح به وقت تهران با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۸۴.۰۴ دلار رسید. معاملات طلای آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۸۵.۳۰ دلار رسید. انتظار می رود فدرال رزرو جدول زمانی کاهش محرک های مالی خود را در روز چهارشنبه ساعت ۰۱۷:۳۰  به وقت تهران اعلام کند. این احتمال وجود دارد که خرید ماهانه دارایی خود را به میزان ۱۵ میلیارد دلار در هر ماه کاهش دهد تا این که تا اواسط سال ۲۰۲۲ به پایان برسد. کاهش محرک‌های مالی و افزایش نرخ بهره منجر به افزایش سود اوراق قرضه دولتی می‌شود و هزینه نگهداری طلا را افزایش می‌دهد. قیمت هر اونس نقره ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۲۳.۴۶ دلار رسید. پلاتین با اندکی تغییر در ۱۰۳۷.۴۹ دلار بود، در حالی که پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۲۰۱۹.۸۱ دلار رسید.



  • کاهش قیمت بیت کوین و افزایش قیمت اتریوم


در بازار ارزهای رمزنگاری شده، در ساعت ۹:۴۹ صبح به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش۰.۷۳ درصدی در ۶۳۰۲۶ دلار قرار گرفت و اتریوم با افزایش۱.۱۵  درصدی در ۴۵۶۴.۴۱ دلار بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر