ماینرهای روسی مشمول اخذ مالیات می‌شوند

روسیه قصد دارد از استخراج‌کننده‌های ارز رمزنگاری شده مالیات بگیرد.
کد خبر : ۱۲۸۱۶۴
مالیات کریپتو

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، رسانه های روسی به نقل از مقامات این کشور گزارش داده اند که استخراج ارزهای دیجیتال باید به طور رسمی به عنوان یک فعالیت تجاری شناخته شده و مشمول مالیات شود. به گزارش روزنامه ایزوستیا، مقامات وزارت توسعه اقتصاد روسیه و وزارت اقتصاد معتقدند که استخراج با تعریف فعالیت تجاری مطابقت دارد و به رسمیت شناختن این عنوان به مقامات اجازه می دهد تا این حوزه را تنظیم کنند و مالیات‌های مناسب را دریافت کنند.


گزارش شده که این ابتکار با نمایندگان تجار در حال بحث است و در حال حاضر پروژه های خاصی در این حوزه در دست اجراست. به گفته آلکسی مینایف، معاون بخش توسعه اقتصاد دیجیتال در وزارت توسعه اقتصادی، شناسایی صنعت استخراج ارز رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت تجاری به نفع دولت و ماینرها خواهد بود. این دقیقاً همان حوزه‌ای است که دولت می‌تواند مزایای خود را در قالب مالیات‌ها دریافت کند و مردم می‌توانند درآمد خود را قانونی کنند. کسب‌وکارهای بزرگ نیز بیشتر و بیشتر به این موضوع علاقه‌مند می‌شوند.


 وزارت نیرو نیز از این ایده حمایت می‌کند و نمایندگان خاطرنشان کردند که مقررات استخراج ارز رمزنگاری شده باید مستلزم این باشد که ماهیت فعالیت در مرحله اتصال به سیستم برق ثبت شود زیرا بار این شبکه برای مصرف خانگی و استخراج متفاوت است. با این حال، بانک مرکزی روسیه با اشاره به خطرات گردش ارزهای رمزنگاری شده در روسیه، از این طرح حمایت نمی‌کند.


روسیه استخراج را ممنوع نمی‌کند، اما مقررات این فعالیت تاکنون مبهم است. قانون دارایی‌های مالی دیجیتال (DFA) که در ژانویه سال جاری اجرایی شد، به مفهوم استخراج کردن اشاره‌ای نمی‌کند و تنها به تعریفی از انتشار ارز دیجیتال اشاره می‌کند. این قانون ارز رمزنگاری شده را به عنوان دارایی تعریف می‌کند و به شهروندان روسیه اجازه می‌دهد با توکن‌های کریپتو تراکنش انجام دهند، اما از آنها به عنوان وسیله پرداخت استفاده نکنند. آنها همچنین ملزم به پرداخت مالیات برای دارایی‌های کریپتو هستند اما نامی از استخراج کننده ها برده نشده، در نتیجه دارای وضعیت قانونی نیستند و فعالیت آنها مجوز یا مالیات نمی گیرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها