گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

عملکرد مثبت شاخص کل بورس در سومین هفته آبان

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ گذشته، روند مثبت هفته پیشین را استمرار بخشید و دوباره در کانال بالاتر جای گرفت.
کد خبر : ۱۲۸۲۲۸
بورس

به گزارش ایبِنا؛ بر این اساس در پنج روز فعالیت بازار سرمایه در سومین هفته آبان ماه، شاخص کل بورس در مجموع با افزایش بیش از ۵۸ هزار واحدی معادل ۴.۱۵ درصد بازدهی همراه شد و به رقم جایگاه یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۷۹ واحد رسید.


بررسی روند بازار در هفته گذشته نشان می دهد، در پایان اولین روز هفته (شنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس اوراق بهادار در حالی با افزایش ۴۲۲۲۰ واحدی معادل ۳.۰۲ درصد به یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحد رسید که در این روند مثبت، نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، فارس، کچاد، فملی و کگل با بیشترین تاثیر را داشتند. از سوی دیگر، در این روز، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۴ هزار و ۲۴ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۰) شاخص کل با افت مواجه شد. به گونه ای که در پایان معاملات این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۶۸۹ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، فملی، کچاد  و پارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین در دومین روز کاری بورس، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۸۵ هزار و ۸۸۹ نوبت معامله و به ارزش ۸۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰) فعالان بورس شاهد تقویت شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد بودند. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۴۹۹ واحدی معادل ۰.۲۴ درصد به یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۹۲ واحد رسید. در این میان، نمادهای معاملاتی نوری، خودرو، رمپنا، شپدیس، تاپیکو و شاراک با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، در سومین روز کاری بورس در هفته گذشته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۹۳۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۳۱ هزار و ۳۲۰ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰) نماگر به روند مثبت ادامه داد. به گونه ای که در پایان این روز، در حالی شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۳۲۹۸ واحدی معادل ۰.۹۳ درصد به یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۷۶ واحد رسید که بیشترین تاثیر مثبت در این روند، توسط نمادهای معاملاتی پارسان، فملی، شبندر، کچاد، شپنا و شتران به ثبت رسید. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۶۱ هزار و ۵۶۳ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری (چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰) فعالان بازار سرمایه، بازهم شاهد رشد شاخص بودند. بر این اساس شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸۸۵۳ واحدی معادل ۰.۶۱ درصدی به یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.


نمادهای پُرتراکنش بورس


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ‌پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، ایران خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.


صنایع مثبت بازار سهام در هفته گذشته


در هفته‌ای که گذشت فنی و مهندسی، هتل و رستوران، خودرو و قطعات، فرآورده های نفتی، مخابرات، صنایع غذایی به‌ جز قند و شکر، استخراج سایر معادن، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بانک ها و موسسات اعتباری، محصولات کاغذی، محصولات چرمی، زراعت و خدمات وابسته، دارویی، خرده فروشی، استخراج کانه‌های فلزی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، محصولات فلزی، استخراج زغال سنگ، کانی غیرفلزی، منسوجات، بیمه و بازنشستگی، اطلاعات و ارتباطات، کاشی و سرامیک، شیمیایی، چاپ، ماشین‌آلات و تجهیزات، لاستیک و پلاستیک، رایانه، قند و شکر، سرمایه گذاری‌ها، سیمان، آهک و گچ، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط، دستگاه‌های برقی، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، فلزات اساسی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، سایر واسطه‌گری‌های مالی و چند رشته ای صنعتی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر