28 آذر 1400 - 14:23

تسهیل در رفع تعهدات ارزی

دبیر کمیته اقدام ارزی از پیگیری سازمان توسعه تجارت ایران برای برگزاری کمیته ماده ۲ مصوبات چهاردهمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی با هدف تسریع و تسهیل ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان خبر داد.
کد خبر : ۱۲۹۰۸۲
ارز

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: تعداد۲۰پیش نویس مصوبه که در کمیته اقدام ارزی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به عنوان مصوبات کمیته اقدام ارزی استخراج شده است، برای تصویب نهایی به کمیته ماده ۲ ارسال شد تا پس از بررسی و تصویب نسبت به اجرایی شدن آن اقدام شود. 


وی افزود: مصوبات پیشنهادی شامل درخواست تمدید مهلت‌های ایفای تعهدات ارزی، مباحث معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده، افزایش مهلت ایفای تعهدات ارزی صادراتی از محل ورود موقت، وضعیت صادرکنندگان واجد تعهدات ارزی سال ۱۳۹۷، فروش ریالی به سایر کشورها غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲فروردین تا ۱۶مرداد ۹۷، مشکلات مربوط به ایفای تعهدات ارزی صادراتی از محل واگذاری پروانه های صادراتی و... بوده که در صورت تصویب آنها بخش اعظم مشکلات صادر کنندگان در حوزه ایفای تعهدات ارزی رفع خواهد شد. 


قمری تصریح کرد: روند ایفای تعهدات ارزی صادراتی روند مثبتی بوده و اغلب مشکلات فراروی صادرکنندگان در حوزه تعهدات ارزی مربوط به سالهای گذشته بوده است که تلاش می شود با همکاری اعضای کمیته اقدام ارزی موانع و مشکلات حل و فصل شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها