30 آذر 1400 - 10:04

امکان ثبت چک‌های جدید در خودپردازها

خودپردازهای «بانک ملت» به سامانه صیاد متصل شد و هموطنان از این پس می‌توانند از طریق خودپردازهای این بانک نسبت به ثبت صدور، تأیید و انتقال چک‌های جدید اقدام کنند.
کد خبر : ۱۲۹۱۴۵
چک

به گزارش ایبِنا، آمنه نادعلیزاده سخنگوی اجرای قانون جدید چک امروز با رونمایی از این خدمت جدید گفت: خدمات تایید و انتقال چک‌های جدید تمامی بانک‌ها از طریق خودپردازهای بانک ملت برای مشتریان آن بانک، امکان‌پذیر است؛ علاوه بر این دارندگان دسته‌چک‌های صادر شده از سوی بانک ملت، می‌توانند نسبت به دریافت خدمت ثبت چک از طریق خودپردازهای این بانک اقدام کنند.


وی افزود: این خدمات به تدریج برای همه بانک‌ها تا پایان دی فعال خواهد شد.


نادعلیزاده گفت: پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تایید و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل بانک، برنامک‌های موبایلی و شعب بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و در حال حاضر خودپردازهای بانک ملت نیز به خدمات سامانه صیاد مجهز شده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.


به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» صادرکننده چک موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» در سامانه صیاد است و ذینفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و مندرجات چک را با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، مطابقت داده و در صورت تایید و صحت اطلاعات نسبت به تایید چک در سامانه صیاد اقدام می‌کند.


خاطرنشان می‌شود در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تایید آن توسط ذی‌نفع، بانک امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر