قیمت نفت کاهش یافت

بهای معاملات آتی نفت خام برنت پس از رشد سه روزه کاهش یافت.
کد خبر : ۱۲۹۱۹۵
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز جمعه قیمت نفت پس از افزایش سه روزه در تعطیلات، کاهش یافت در حالی که سرمایه گذاران مشغول سنجش تأثیر سویه اومیکرون بر تقاضا بودند. در ساعت ۵:۳۵ صبح به وقت تهران، معاملات آتی نفت برنت پس از افزایش ۲.۱ درصدی قبلی، با ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۷۶.۵۶ دلار در هر بشکه رسید. این معیار در مسیر افزایش هفتگی حدود ۴ درصدی قرار داشت.


روز جمعه بازارهای ایالات متحده به دلیل تعطیلات کریسمس تعطیل هستند. قیمت نفت این هفته با کاهش نگرانی‌ها در مورد تأثیر سویه بسیار عفونی اومیکرون بر اقتصاد جهانی بهبود یافت و داده‌های اولیه نشان داد که سطح خفیف‌تری از بیماری ایجاد می‌کند. روز پنجشنبه با شیوع اومیکرون در سراسر جهان، کارشناسان بهداشت هشدار دادند با وجود اینکه دو شرکت داروسازی گفتند واکسن هایشان در برابر آن محافظت ایجاد می کند و با وجود علائم، خطر بستری شدن در بیمارستان کمتر است. موارد ابتلای سویه جدید کرونا هر جا که شیوع پیدا کرده، افزایش یافته و محدودیت‌های جدیدی را در بسیاری از کشورها شامل ایتالیا و یونان ایجاد کرده و موارد ابتلای جدیدی ثبت شده است. روز پنجشنبه یونایتد ایرلاینز و دلتا ایر لاین گفتند که هر کدام ده ها پرواز شب کریسمس را لغو کرده اند، چرا که سویه اومیکرون، به خدمه پرواز و سایر کارکنان آسیب می زند.


گفته می شود که با توجه به افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا و آسیا، احتمالاً نفت با این پیش بینی که برخی صنایع، سوختشان را از گاز با قیمت بالا به نفت تغییر دهند، مسیر مثبتی را حفظ خواهد کرد. در این هفته قیمت گاز طبیعی مایع آسیایی (LNG) علی رغم تقاضای ضعیف آسیا افزایش یافت، در حالی که ریسک صعودی در بازار گاز اروپا، محرک اصلی است که قیمت را هدایت می کند. افزایش تعداد دکل های حفاری ایالات متحده نیز به فشار بر بازار نفت افزوده است.


به گفته شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، افزایش سکوهای فعال نفت و گاز ایالات متحده در هفته اخیر به بالاترین سطح خود از ماه آوریل ۲۰۲۰ رسیده است. اکنون به تعداد ۵۸۶ رسیده که نشان دهنده افزایش تولید در ماه های آینده است. چهار نفر در آتش سوزی در پالایشگاه اکسون موبیل بی تاون، یکی از بزرگترین پالایشگاه های ایالات متحده زخمی شدند. آتش خاموش شده و پالایشگاه در حال تنظیم تولید در این تاسیسات است که توانایی فرآوری تا ۵۶۰ هزار بشکه در روز را دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها