خلاصه وضعیت بازارهای مالی جهان پانزدهم دی‌ماه

آخرین قیمت نفت، ارز و طلا، سهام‌های بازار آسیا و اقیانوسیه و وال استریت و ارزهای رمزنگاری شده در معاملات امروز مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۱۲۹۵۱۰
بازار مالی

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، تغییرات بازارهای جهانی حاکی از  کاهش ارزش سهام ها در بازار آسیا و نوسان ارزش سهام های وال استریت و حفظ افزایش ارزش دلار و ثبات قیمت طلا و نوسان در بازار ارزهای رمزنگاری شده است که شرح آن در ذیل آمده است:



  • قیمت نفت کاهش یافت


روز چهارشنبه با افزایش ذخایر سوخت ایالات متحده قیمت نفت کاهش یافت که نشان دهنده کاهش تقاضا در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان در بحبوحه افزایش موارد ابتلای اومیکرون است. معاملات آتی نفت خام برنت با ۹ سنت یا ۰.۱۱ درصد کاهش به ۷۹.۹۱ دلار در هر بشکه در ساعت۹:۰۷ صبح به وقت تهران رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت یا ۰.۱۷ درصد کاهش به ۷۶.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.



  • بازار سهام آسیا و اقیانوسیه قرمزپوش شد


در بازارهای آسیا و اقیانوسیه، اکثر سهام ها کاهش ارزش داشتند، سهام های فناوری در این منطقه تحت فشار افزایش سود اوراق قرضه ایالات متحده قرار گرفت. سهام شرکت تنسنت در فهرست هنگ کنگ در روز چهارشنبه ۴.۳۱ درصد سقوط کرد. این غول فناوری چینی روز سه شنبه اعلام کرد که ۲.۶ درصد از سهام خود را به  سی لیمیتد واگذار خواهد کرد. سهام های سایر شرکت‌های فناوری چینی که در این شهر فهرست شده‌اند نیز کاهش یافتند، به طوری که میتوان ۱۱.۱۶ درصد کاهش یافت و کوآی شو ۷.۵۳ درصد سقوط کرد. شاخص فناوری هنگ سنگ با ۴.۶۳ درصد کاهش به ۵۳۲۳.۴۷ رسید. سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی ۱.۶۵ درصد سقوط کرد در حالی که کاکائو ۵.۳۸ درصد سقوط کرد. در استرالیا، سهام افترپی ۴.۰۱ درصد کاهش یافت.


این اقدام ها در حالی انجام شد که سرمایه گذاران بر نرخ بهره در بازار اوراق قرضه نظارت داشتند وسود اوراق خزانه داری ایالات متحده با سریع ترین سرعت در سال جدید طی دو دهه اخیر افزایش یافت. سود اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه تا ۱.۷۱ درصد افزایش یافت و آخرین بار در ۱.۶۴۷۳ درصد قرار داشت. سهام های فناوری که درآمدهای آتی آنها در زمانی که سود بالاتری دارند برای سرمایه گذاران جذابیت کمتری دارد، در هنگام افزایش نرخ ها کاهش می یابند. سهام های موبایل چین در فهرست هنگ کنگ ۳.۳۳ درصد افزایش یافت. به گزارش رویترز، این شرکت روز چهارشنبه در بزرگ ترین عرضه عمومی سهام چین در یک دهه اخیر در شانگهای شروع به کار کرد. سهام های موبایل چین در فهرست اصلی بازار ۰.۵۲۱ درصد افزایش یافت. در بازارهای آسیا و اقیانوسیه، شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ با ۱.۶۴ درصد کاهش به ۲۲۹۰۷.۲۵ بسته شد. کامپوزیت شانگهای در چین ۱.۰۲ درصد کاهش یافت و در ۳۵۹۵.۱۸ بسته شد در حالی که جزء شنژن با ۱.۷۹۵ درصد کاهش به ۱۴۵۲۵.۷۶ رسید. در کره جنوبی، کاسپای با ۱.۱۸ درصد کاهش در روز به ۲۹۵۳.۹۷ واحد رسید. در استرالیا اس اند پی/ای اس اکس ۲۰۰، ۰.۳۲ درصد ریزش کرد و در ۷۵۶۵.۸۰ بسته شد. نیک کی ۲۲۵ ژاپن با ۰.۱ درصد افزایش در ۲۹۳۳۲.۱۶ بسته شد در حالی که شاخص تاپیکس با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۰۳۹.۲۷ رسید. ام اس سی آی، جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۹۴ درصد کاهش یافت.



  • وال استریت نوسان داشت


طی شبانه روز گذشته در وال استریت، میانگین صنعتی داوجونز با ۲۱۴.۵۹ واحد جهش به ۳۶۷۹۹.۶۵ واحد رسید. سایر شاخص‌های اصلی با افزایش سود اوراق قرضه کاهش یافتند. کامپوزیت نزداک با افت ۱.۳۳ درصدی به ۱۵۶۲۲.۷۲ واحد رسید در حالی که اس اند پی ۵۰۰  اندکی و تا ۴۷۹۳.۵۴ سقوط کرد.



  • بازار ارزها و بازار ارزهای رمزنگاری شده


شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از همتایان خود، پس از صعود اوایل هفته روی ۹۶.۲۴۲ قرار گرفت، همچنان رشد خود را حفظ کرده است. ین ژاپن با ۱۱۵.۹۶ در هر دلار معامله شد که نسبت به دیروز در برابر دلار کاهش یافت. دلار استرالیا پس از جهش اخیر در ۰.۷۲۳۶ دلار بود.


در بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز صبح ساعت ۹:۰۸ به وقت تهران، قیمت بیت کوین با کاهش ۰.۰۳  درصدی در   ۴۶۲۸۴.۶۱  دلار و اتریوم با کاهش ۰.۵۸ درصدی در ۳۷۹۸.۲۴ دلار قرار گرفت.



  • قیمت جهانی طلا ثابت ماند


در روز چهارشنبه قیمت طلا در معاملات اولیه آسیا ثابت بود، در حالی که معامله گران چشم انداز افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده را در برابر افزایش ابتلای موارد  COVID-۱۹ در سطح جهان ارزیابی می کردند. هر اونس طلا تا ساعت ۵:۰۳ صبح به وقت تهران تغییر چندانی نداشت و به ۱۸۱۳.۹۱ دلار رسید. معاملانت آتی طلای آمریکا در ۱۸۱۳.۸۰ دلار ثابت بود. بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده در روز دوشنبه رکورد جهانی گزارش تقریبا یک میلیون ابتلای جدید ویروس کرونا را ثبت کرد. هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۰۱ دلار رسید، پلاتین بدون تغییر در ۹۷۱.۲۱ دلار باقی ماند و پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۷۲.۶۳ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر