17 دی 1400 - 12:40
ایبِنا بررسی کرد؛

ادامه روند کاهشی نرخ طلا و سکه در بازار

هفته دوم دی ماه به دلیل افت قیمت ارز و همچنین کاهش ارزش انس جهانی شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه در بازار بودیم.
کد خبر : ۱۲۹۵۳۴
سکه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، اولین روز از هفته دوم دی ماه اگرچه قیمت طلا و سکه به علت رشد نرخ انس جهانی با افزایش کمی همراه بود اما در ادامه مسیر در شیب نسبتا آرام قرار گرفت و تا پایان هفته روند کاهشی قیمت را حفظ کرد.


شنبه ۱۱دی ماه انس جهانی ۱۸۳۰ دلار قیمت گذاری شد و هر قیمت سکه طرح جدید ۱۳ و میلیون ۹۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش ‌رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۳۰۱هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان فروخته شد.


یکشنبه با کاهش قیمت طلا و سکه به دلیل کاهش نرخ ارز مواجه شدیم به نحوی که هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ و میلیون ۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروش رفت. در این روز انس جهانی ۱۸۳۰ دلار قیمت گذاری شد و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به فروش رسید.


۱۳دی ماه اما قیمت ها با ثبات نسبی همراه بود و نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشت. انس جهانی در این روز ۱۸۲۶ دلار قیمت گذاری شد و هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون تومان، سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید.  هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۹۱ تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان در روز دوشنبه فروخته شد.


روند کاهشی قیمت در بازار طلا و سکه در روز ۱۴ دی ماه نیز ادامه داشت که ناشی از افت قیمت ارز و انس جهانی بود. در این روز انس جهانی ۱۸۰۷ دلار قیمت‌گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رفت.  همچنین هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان فروخته شد.


آخرین روز از هفته دوم دی ماه نیز به دلیل افت قیمت ارز شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم. انس جهانی به ۱۸۱۵ دلار رسید و به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد.


همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۴۷۲ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر