گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی معادل ۰.۸۷ درصدی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۳۴ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۹۷۴۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات نخستین روز کاری هفته (شنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد نزول همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۷۹ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد به رقم ۳۲۷ هزار و ۴۱۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۳۵۷۳ واحدی، عدد ۳۵۰ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۴۶ واحدی به رقم ۲۲۰ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۱۷۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۱۹۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۹ هزار و ۹۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۸۲۱۹ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، کگل، پارسان، وبملت و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شفن، فملی و بوعلی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۴ هزار و ۹۰۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد بکاب (صنایع جوشکاب یزد) با ۴.۹۶ درصد افت و پس از آن، نمادهای ختوقا، خشرق، ختور و خودرو بود. همچنین نماد معاملاتی غپاک (لبنیات پاک) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پسهند، شفن، ثامان و شسینا قرار گرفتند.


برچسب ها: بورس شاخص کل
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر