هشدار مدیرعامل تلگرام درباره ممنوعیت رمزارزها در روسیه

پاول دوروف، میلیاردر فناوری روسی، از خطرات بزرگ در اقتصاد فناوری پیشرفته هشدار داد.
کد خبر : ۱۲۹۹۵۷
تلگرام

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، پاول دوروف، مدیر اجرایی و بنیان‌گذار تلگرام، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جهان، گفته است که پیشنهاد ممنوعیت استخراج رمزارز و تراکنش‌های رمزارز از طریق خدمات مالی روسیه منجر به خروج اجتناب‌ناپذیر متخصصان فناوری اطلاعات خواهد شد. این میلیاردر گفت که این ممنوعیت که توسط بانک مرکزی روسیه تبلیغ شده، تعدادی از بخش‌ها ی فناوری پیشرفته در اقتصاد را از بین می‌برد و اشاره کرد که هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای رمزارزها را ممنوع نکرده است.


دوروف در پستی که در کانال تلگرام خود  و وی کی، محبوب‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی روسیه به اشتراک گذاشته شد، گفت: چنین ممنوعیتی، توسعه فناوری‌های بلاک چین را به طور کلی و به صورت اجتناب‌ناپذیر کند می‌کند. این فناوری‌ها، کارایی و ایمنی طیف وسیعی از فعالیت‌های انسانی، از امور مالی گرفته تا هنر را ارتقا می دهند.


 در اوایل این هفته، بانک مرکزی روسیه خواستار ممنوعیت صدور، گردش، مبادله و تجارت رمزارزها و استیبل کوین ها و همچنین ممنوعیت سازماندهی این عملیات در خاک روسیه شد.


 این میلیاردر 37 ساله تاکید کرد که کشورهای همسایه روسیه، از اوکراین گرفته تا ازبکستان، قوانین و مقررات پیشرفته‌ای را در رابطه با بخش بلاک چین اتخاذ می‌کنند، زیرا مایل نیستند پیشرفت‌های فنی و اقتصادی را پشت سر بگذارند. به گفته دوروف، روسیه از نظر تعداد متخصصان قدر که در صنعت بلاک چین کار می کنند، یکی از کشورهای پیشرو در جهان است.


وی افزود: مقررات مدبرانه به این کشور این امکان را می دهد که توزیع نیروها را در نظام مالی بین المللی متعادل کند و به یکی از بازیگران اصلی اقتصاد نو تبدیل شود. این تاجر اعتراف کرد که در مورد گردش رمزارزها، قوانین نظارتی برای مقام های دولتی طبیعی است، اما ممنوعیت کامل دارایی‌های این نوع، درست نیست. دوروف گفت: این کار به سختی می‌تواند افراد بی‌وجدان را متوقف کند، اما به پروژه‌های قانونی روسیه در این منطقه پایان می‌دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر