توقف فعالیت‌ دویچه بانک در روسیه

دویچه بانک تصمیم گرفت تا تجارت خود در روسیه را متوقف کند.
کد خبر : ۱۳۱۲۱۳
دویچه بانک

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، روز جمعه دویچه بانک، یک روز پس از آن که مدیر ارشد مالی‌اش گفت که تعطیل کردن این واحد عملی نیست، گفت که در حال پایان دادن به فعالیت‌های خود در روسیه است. دیلن ریدل، سخنگوی این بانک آلمانی در ایالات متحده گفت: مانند برخی از همتایان بین‌المللی و در راستای تعهدات قانونی خود، در حال پایان دادن به تجارت مانده خود در روسیه هستیم و در عین حال به مشتریان چند ملیتی غیر روسی خود در کاهش فعالیت‌هایشان کمک می‌کنیم.


او گفت: دویچه بانک هیچ تجارت جدیدی در روسیه نخواهد داشت. این اقدام دویچه بانک، به عنوان بزرگ‌ترین بانک آلمانی در دارایی، به دنبال اعلامیه روز پنجشنبه تعطیلی بانک‌های سرمایه‌گذاری رقیب یعنی گلدمن ساکس و جی پی مورگان چیس در روسیه صورت گرفت.


شرکت‌های فناوری، شرکت‌های انرژی و برندهای خرده‌فروشی گفته‌اند که روسیه را با وجود افزایش تلفات حمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ترک می‌کنند. دویچه بانک گفت که از سال ۲۰۱۴، پس از الحاق کریمه به روسیه که باعث شد شرکت‌های مالی جهانی حضور خود را در این کشور کاهش دهند، به طور قابل توجهی حضور در روسیه را کاهش داده است. ریدل گفت: همانطور که بارها گفته‌ایم، حمله روسیه به اوکراین را محکوم نموده و از دولت آلمان و متحدانش در دفاع از دموکراسی و آزادی حمایت می‌کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر