27 فروردين 1401 - 13:58

اختصاص بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک سپه

عضو هیئت‌مدیره بانک سپه از اختصاص بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمایت از نیازمندان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر : ۱۳۱۹۰۳
اختصاص بیش از 200 هزار میلیارد ریال منابع در سال 1401

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه: حامد هیئت داودیان عضو هیئت‌مدیره بانک سپه در برنامه زنده تلویزیونی «در پناه عشق» شبکه ۲ سیما درباره برنامه‌های بانک سپه برای اعطای وام قرض‌الحسنه در سال ۱۴۰۱ گفت: ما در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۵۹ هزار میلیارد ریال را به امر قرض‌الحسنه اختصاص دادیم. در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۸۴ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت شد و در نظر داریم در سال جاری نیز ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار میلیارد را به سنت نیکوی قرض‌الحسنه تخصیص دهیم که برآورد ما این است ۵۰ تا ۶۰  درصد آن به وام ازدواج تعلق گیرد.

وی درباره اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه یادآور شد: در مورد قرض‌الحسنه، تمامی موارد مربوط به قرض‌الحسنه بر مبنای قانون عملیات بانکی بدون ربا در بانک سپه انجام می‌شود.

هیئت داودیان در پاسخ به این سؤال که آیا دریافت‌کنندگان تسهیلات واقعاً روال سختی را پیش رو خواهند داشت، اظهار داشت: روال آن سخت نیست، اما وظیفه‌داریم طبق بخش‌نامه‌های بانک مرکزی حداقل مدارک را اخذ نماییم؛ به‌طور مثال فردی که برای دریافت وام درمان مراجعه می‌کند، باید مستندات بیماری را که به تائید بیمارستان و پزشک رسیده به همراه داشته باشد.

وی افزود: با همکاران جلسات مختلفی را برگزار کردیم و آموزش‌های لازم هم داده‌شده و ازآنجاکه دولت محترم نیز تأکید کرده با حداقل ضمانت این وام در اختیار نیازمندان قرار گیرد، ما نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم.

عضو هیئت‌مدیره بانک سپه به وام بدون ضامن که وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی دستور آن را ابلاغ کرده اشاره کرد و افزود: کسانی که حقوق خود را از بانک‌ها دریافت می‌کنند می‌توانند در صورت وجود منابع، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنند؛ چون حقوق به بانک موردنظر واریز می‌شود و بانک نیز می‌تواند اقساط را به‌موقع کسر کند و دیگر نیازی به ضامن وجود ندارد.

هیئت داودیان در پاسخ به این سؤال که سال ۱۴۰۰ را چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه بانک سپه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۸۴ هزار میلیارد ریال به امر قرض‌الحسنه اختصاص داد که از این مبلغ ۸۸ هزار میلیارد ریال برای قرض الحسنه ازدواج و اشتغال زایی پرداخت شد. بنابراین بانک سپه علاوه بر مسئولیت حرفه ای خود در اقتصاد و بازار پولی، از مسئولیت اجتماعی خود نیز غافل نشده است.

عضو هیئت مدیره بانک سپه درباره جزئیات وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ نیز اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ بوده است، ۱۲۰ میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ده‌ساله است و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست‌وپنج سال و زوجه‌های زیر بیست‌وسه سال نیز ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود که بانک سپه نیز همچون سال‌های گذشته این وام‌ها را در چارچوب قوانین بانک مرکزی به بهترین شکل در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر