17 ارديبهشت 1401 - 12:55
گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

رشد ۱۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۰۷۸ واحدی معادل ۰.۹۲  درصد، به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۵۴  واحدی به ۲۱ هزار و ۷۲ واحد رسید.
کد خبر : ۱۳۲۴۰۵
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۴۵۳ واحدی، به رقم ۳۷۸ هزار و ۷۱۷ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۸۴۹  واحدی، عدد ۴۲۶ هزار و ۳۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۳۹۲ واحدی به رقم ۲۶۵ هزار و ۲۲ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۸۸۹۷ واحد افزایش  را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۷۸ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۰۱۸ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۸۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۳۰۷۴ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۳۲ هزار و ۹۰۰ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، پارسان، تاپیکو و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، فملی، وپارس و فاسمین تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۶۵ هزار و ۶۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۷۴ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشاذر(پگاه‌آذربایجان‌غربی‌ ) با ۵.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای وسینا، شپاکسا، شپنا و غبشهر بود. همچنین نماد معاملاتی ثفارس(عمران‌وتوسعه‌فارس‌ ) با ۴.۵۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فاسمین، سنیر، کروی و آبادا قرار گرفتند.

برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر