13 خرداد 1401 - 10:18
در دیدار با مدیران شرکت پتروشیمی دماوند مطرح شد؛

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مکمل بانک‌های تجاری است

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک هیچ گاه رقیب بانک‌های تجاری نبوده، بلکه در کنار آن‌ها نقش مکمل را برای توسعه امور رفاهی پرسنل شرکت‌ها بر عهده داشته است.
کد خبر : ۱۳۳۲۲۲
پتروشیمی دماوند

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک که برای بازدید و مذاکره با شرکت‌های پتروشیمی و صنعتی، سفری ۲ روزه به بوشهر داشت، در دیدار خود با «محمدرضا سمیعی» مدیرعامل و «محمدعلی پارسامنش» مدیر مالی شرکت پتروشیمی دماوند، اقدامات بانک در حوزه توسعه خدمات رفاهی برای پرسنل شرکت‌ها را تشریح کرد.


وی گفت: بانک با توجه به ماهیت اساسنامه‌ای خود، توانسته در یک دوره ۱۵ ساله بیش از ۱۲میلیون نفر مشتری جذب کند و طیف وسیعی از جامعه را تحت پوشش خود قرار دهد.


شمسی‌نژاد خاطرنشان ساخت: بانک تنها در سال گذشته حدود تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰هزار فقره وام پرداخت کرده که خود نشان از استقبال عموم مردم از وام قرض‌الحسنه است.


وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هیچ گاه رقیب بانک‌های تجاری نبوده، بلکه در کنار آن‌ها نقش مکمل را برای توسعه امور رفاهی پرسنل شرکت‌ها بر عهده داشته است.


در این دیدار سمیعی نیز امکان توسعه همکاری شرکت با بانک در ۲ حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و تقویت بنیه شرکت‌های پیمانکار در پرداخت وام به نیروهای خود را تبیین کرد.


وی افزود: ما در سال ۱۳۹۷ با این هدف که بتوانیم وام‌هایی را به پرسنل پرداخت کنیم، از هیأت مدیره مجوز گرفتیم و نزد بانک حساب باز کردیم.


سمیعی از همکاری پرسنل شعبه عسلویه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در عملیات اجرایی تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات ابراز رضایت کرد و افزود: من هم موافقم که بانک‌ها رقیب همدیگر نشوند و باید با هر بانک با موضوع فعالیت خودش وارد همکاری شد.


وی اظهار داشت: شرکت‌های پیمانکار ما نیز باید پرسنل خود را بخشی از خانواده‌شان به حساب آورده و برای امور رفاهی آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند. در همین راستا آماده‌ایم منابع لازم برای تأمین اعتبار تسهیلات پرسنلی پیمانکاران در قالب پیش‌پرداخت به حساب آن‌ها نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران واریز کنیم.


شرکت دماوند انرژی عسلویه (پتروشیمی دماوند)، به‌عنوان یکی از طرح‌های عظیم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران به‌منظور تأمین یوتیلیتی‌های متمرکز فاز دوم مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه فعالیت می‌کند. شرکت از سال ۱۳۹۷ با بانک همکاری خود را آغاز کرده و از محل تفاهم‌نامه اعتبار در حساب جاری خود تا کنون ۹۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۴۴ میلیارد تومان دریافت کرده است.


کارکنان شرکت‌های فعال در حوزه پالایشگاه، پتروشیمی و انرژی عمدتاً در شرایط سخت کاری و آب و هوایی مشغول خدمت به جامعه هستند و خط مقدم توسعه کشور به شمار می‌روند.


بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور یکی از سیاست‌های خود را حمایت از کارکنان این شرکت‌ها تعریف کرده است. در همین راستا این بانک حدود ۶۴۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان به کارکنان شرکت‌های فعال در حوزه انرژی مستقر در عسلویه پرداخت کرده است.


عمده وام‌های قرض الحسنه پرداخت شده در چارچوب ۲ طرح حمایتی فرد حقیقی و اعتبار در حساب جاری بوده که جزو طرح‌های اعتباری جذاب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به شمار می‌رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها