28 خرداد 1401 - 16:28
عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم مطرح کرد؛

دستیابی به رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی با وجود تحریم/ تحریم‌های جدید هم اثرگذار نخواهد بود

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم گفت: کشور تجارب خیلی خوبی درباره فروش کالاها در دوران تحریم‌ها دارد، بنابراین تحریم‌های جدید اثربخش نخواهد بود.
کد خبر : ۱۳۳۶۷۰
معصومه آقا پور علیشاهی

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم در رابطه با تاثیر تحریم سه شرکت پتروشیمی توسط وزارت خزانه داری آمریکا به خبرنگار ایبِنا گفت: کشور تجارب خیلی خوبی درباره فروش کالاها در دوران تحریم ها دارد، بنابراین تحریم های جدید اثربخش نخواهد بود. دلیل آن هم این است که پیش از آنکه سه شرکت پتروشیمی تحریم شود با تحریم های مالی روبرو بودیم و به خوبی نشان داده شد که در دور زدن استاد هستیم.


وی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته با وجود تحریم ها، خوشبختانه براساس اعلام بانک مرکزی ۴.۴ درصد رشد اقتصادی داشتیم، انشاالله در ۹ ماه آینده هم به یک ثبات اقتصادی داخلی دست پیدا خواهیم کرد و این مسئله بسیار اهمیت دارد. از طرف دیگر معیشت مردم باید یکی از اولویت‌دارترین کارهای دولت و مجلس باشد تا به قدرت اقتصادی در خاورمیانه و آسیا تبدیل شویم. مسئله دیگر تغییر دیدگاه کشور از سیاسی به اقتصادی است که نباید از آن غافل ماند. بدون شک اثر تحریم ها زمانی سریع خنثی خواهد شد که از جنبه جهانی و پتانسیل های داخلی سال ۱۴۰۱ به رشد اقتصادی مناسبی دست یابیم.  


این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس دهم در خصوص تاثیر این تحریم ها بر بورس اظهار داشت: مهمترین شاخص‌های اثر گذار در بورس، قیمت دلار و هدایت سرمایه های سرگردان مردم با جلب اعتماد آنان است. با در نظر گرفتن این دو مورد شاهد تغییرات در بورس و سرمایه گذاری در این زمینه خواهیم بود.   


آقاپور علیشاهی درباره هدف آمریکا از تحریم های بی اثر را چنین توضیح داد: تحریم‌ها فشارهای مضاعفی است که آمریکا درصدد است تا با توسل به آن ایران را وارد سازد تا با شرایط حداقلی وارد برجام شود، قاعدتا چنین رفتارهایی نتیجه نخواهد داد. بهتر آن است تا با انجام یک مذاکره مناسب برای هر دو طرف اتفاق افتد و این قضیه با شرایط برد- برد به نتیجه برسد.


وی در این رابطه تصریح کرد: فشارها و شعارهایی از این دست رنگ خود را از دست داده و در مناسبات سیاسی و اقتصاد کشور موثر واقع نخواهد شد. دشمنان از حداکثر فشاری که می توانستند اعمال کنند در این سال ها کوتاهی نکردند.        

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر