31 خرداد 1401 - 12:18
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد؛

حمایت تمام قد مجلس از پرداخت آنلاین تسهیلات بانکی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ‌محاسبات مجلس، لازمه مقابله با مفاسد اقتصادی در بستر بانکی را حرکت بانک‌ها به سمت شفافیت هر چه بیشتر خواند و گفت: ارایه خدمات آنلاین بانکی گام بزرگی برای تسهیل امور مردم است.
کد خبر : ۱۳۳۷۸۴

رحیم زارع

رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت و سوی ارایه خدمات آنلاین در حوزه بانکی، گفت: با توجه به رشد روزافزون خدمات الکترونیکی لازم است خدمات بانکی برای افزایش شفافیت و همچنین مقابله با هر زد ‌بند و مفسده اقتصادی به صورت آنلاین صورت بگیرد.

 

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تجهیز بانک‌ها به زیرساخت‌های مورد نیاز بانکداری الکترونیک لازم است، افزود: خدمات بانکی آنلاین باید حتی در حوزه ارایه تسهیلات نیز پیگیری شود تا ضمن سهولت هر چه بیشتر شفافیت در آمار نیز مشهود باشد.

 

وی اعطای تسهیلات خرد با وثیقه سهام عدالت به صورت آنلاین را یکی از راهکارهای کمک به قشر ضعیف جامعه خواند و تصریح کرد: تسهیل اعطای تسهیلات خرد از مطالبات مردم و مورد تاکید دولت سیزدهم بوده که بهترین‌ راهکار آن اعطای تسهیلات آنلاین با وثیقه سهام عدالت است که بخش بزرگی از مردم را شامل می‌شود.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شفافیت هر چه بیشتر در امور بانکی پیگیری شود تا شعب بانک‌ها نتوانند خارج از چارچوب‌های قانونی اقدامی انجام دهند، افزود: با اعطای تسهیلات آنلاین شفافیت افزایش یافته و قدرت از دست شعبه خارج می‌شود که این اتفاق مخالفت کسانی که تسهیلات را برای استفاده در محل دیگری مصرف می‌کنند در پی دارد.

 

زارع از حمایت تمام قد مجلس با بانکداری آنلاین در بستری شفاف خبر داد و گفت: در این مسیر در صورت لزوم اگر نیازمند قانونی باشیم نمایندگان نسبت به بررسی و در نهایت تصویب آن اقدام خواهند کرد.

نویسنده: پوریا صادقی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر