01 تير 1401 - 15:51
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خبر داد؛

رونمایی از پروژه سندباکس بانک مرکزی/ توسعه کسب و کارهای نوآور تسهیل می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اجرای پروژه سندباکس را تسهیلگر توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای پویا و نوآور عنوان کرد.
کد خبر : ۱۳۳۸۴۴
محرمیان

به گزارش خبرنگار ایبنا، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از پروژه سندباکس بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای پویا و نوآور، دچار یک دوگانگی متناقض هستیم، افزود: از طریقی این رویکرد به افزایش اشتغال کمک می‌کند و از طرفی برای هر یک از کسب و کارها ما با ریسک‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند مقررات‌زدایی کند است و نمی‌تواند پابه‌پای این کسب و کارها حرکت کند، گفت: روشی که بانک‌های مرکزی و رگولاتورهای دنیا به سمت آن حرکت کرده‌اند، راه حل سندباکس است.


محرمیان تصریح کرد: ما در فرآیند سندباکس به سمتی می‌رویم که مجوزهایی را در حد محدود به یک سری از کسب و کارها می‌دهیم تا فعالیت خود را شروع کنند و بعداً بررسی می‌کنیم که این کسب‌وکار چگونه توسعه یابند و ادامه‌ دهند.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خاطرنشان کرد: حضور کسب و کارها در این فضا این اجازه را می‌دهد که مقررات خاصی را تبیین کنیم. در عین حال به کسب کارها کمک می‌کند و برای کسب و کار مشخص می‌شود که به یک جا پاسخگو باشد و در این فضا نتیجه برد برد خواهد بود.


محرمیان ادامه داد: فعالیت‌ها در این خصوص از سال گذشته شروع شد و درنهایت با حضور دکتر عبدالهی و نگاه ویژه رییس کل بانک مرکزی و همچنین معاون نظارت بانک مرکزی، کار جلو رفت و امروز شاهد افتتاح محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی هستیم.


وی اظهار داشت: فکر میکنم که انشالله این رویداد طلیعه یک اتفاق خوب خواهد بود تا کسب و کارها در فضای آرام‌تر فعالیت کنند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر