اعتراف بانک مرکزی آمریکا به ناتوانی در مهار قیمت‌ها

رئیس کل بانک مرکزی آمریکا اخیرا گفته که این بانک هر کاری لازم باشد برای مقابله با تورم انجام می‌دهد، اما در عین حال نمی‌تواند از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.
کد خبر : ۱۳۳۹۲۳
پاول

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، جروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، طی سخنانی گفت که این بانک هر کاری برای کنترل تورم انجام خواهد داد. وی در عین حال اعتراف کرد که کار زیادی برای کنترل قیمت برخی کالاها از جمله مواد غذایی و بنزین از دست بانک مرکزی آمریکا برنمی‌آید.


وی طی سخنانی در جمع نمایندگان عضو کمیته بانکی سنای آمریکا گفت که انتظار ندارد با اجرای سیاست بانک مرکزی فدرال در افزایش نرخ بهره قیمت مواد غذایی و بنزین در این کشور کاهش یابد. رئیس کل بانک مرکزی آمریکا تأکید کرد: واقعا ما هیچ کاری نمی‌توانیم درباره قیمت نفت بکنیم.


به گفته این مقام آمریکایی شیوع کرونا و درگیری نظامی در اوکراین فشار تورمی را در سراسر جهان افزایش یافته است. وی گفت: هنوز هم چرخه تامین کالا در جهان درگیر برخی موانع است که بانک مرکزی آمریکا ابزارهای لازم برای حل به آنها را ندارد.


پاول مدعی شد اگر در اوکراین درگیری نظامی نبود، قیمت مواد غذایی بسیار کمتر از میزان کنونی بود. ماه‌ها است که قیمت‌ها در آمریکا در حال افزایش است و این مسئله باعث شده تا بانک مرکزی آمریکا مجبور شود به سمت اجرای سیاست‌های پولی انقباضی برود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر