17 تير 1401 - 11:56
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

توافق بانک مرکزی ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی

رییس کل بانک مرکزی در دیدار با معاون نخست وزیر روسیه، از توافق بانک مرکزی دو کشور برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی خبر داد.
کد خبر : ۱۳۴۳۳۱
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ علی صالح آبادی در دیدار با الکساندر نواک، گفت: در دیدار با رئیس بانک مرکزی و وزیر توسعه اقتصادی روسیه، موضوعات متنوعی از جمله محورهای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی و همچنین راهکارهای رفع برخی موانع و گسترش سرمایه‌گذاری مشترک بین تهران و مسکو، مورد بررسی قرار گرفت و توافقات خوبی در این زمینه حاصل شد که اجرای این توافقات بطور جدی پیگیری خواهد شد.



معاون نخست وزیر روسیه هم در این دیدار،  توسعه مناسبات اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین تهران و مسکو را یک اولویت و ضرورت دانست و ادامه داد روسیه در این خصوص آمادگی کامل دارد.


نواک ادامه داد: زمینه‌های بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد و تفاهم بانک‌های مرکزی دو کشور بمنظور فراهم کردن زمینه‌های لازم در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.


رئیس کل بانک مرکزی در سفر به مسکو، همچنین با وزیر توسعه اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی روسیه دیدار کرد. موضوعات مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور و همچنین راهکارهای رفع موانع و توسعه همکاری‌های پولی و بانکی فیمابین، از مهم‌ترین محورهای این گفتگوها بود.


در جریان سفر رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به مسکو همچنین مدیران ارشد برخی بانک‌های بزرگ روسیه با دکتر صالح‌آبادی ملاقات و درخصوص گسترش روابط با بانک‌های ایرانی گفتگو کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر