قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز جمعه تحت تاثیر نگرانیهای رکودی که جو بازار را بدبین کرده است، کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۱۳۴۳۳۸
دلار نفت

به گزارش ایبِنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲۵ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۴ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت پس از ریزش بیش از دو درصدی که روز چهارشنبه داشت، روز پنج شنبه حدود چهار درصد بهبود پیدا کرده بود.


بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۱ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۰۲ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۴.۲ درصد افزایش بسته شده بود.


هر دو شاخص در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارند. معاملات هفته جاری شاهد سقوط آزاد قیمت‌ها در روز سه شنبه بود که در جریان آن، بهای وست تگزاس اینترمدیت هشت درصد و نفت برنت ۹ درصد سقوط کرد. افت ۱۰ دلار و ۷۳ سنتی نفت برنت، سومین کاهش روزانه بزرگ قیمت این شاخص از زمان آغاز معاملاتش در سال ۱۹۸۸ بود.


استفن اینس، مدیرکل شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: با در پیش بودن افزایش بیشتر نرخهای بهره و رکود فنی در آمریکا، روند صعودی بازار ممکن است کاملا محدود شود. تنها دلیلی که قیمت نفت پایین‌تر نرفته است، تحریم‌های رسمی و خودخواسته علیه نفت روسیه است.


تحریمهای غربی علیه تولید نفت و گاز روسیه و ناتوانی تولیدکنندگان بزرگ دیگر برای افزایش قابل توجه عرضه، قیمتهای جهانی انرژی را بالا نگه داشته است.


بر اساس گزارش رویترز، گزارش اداره کل اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد فرآورده‌های عرضه شده که بهترین معیار برای سنجش تقاضای مصرف کننده است، در هفته اخیر به ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.


تقاضا برای بنزین و سوختهای دیگر در چهار هفته گذشته بیش از پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به اول ژوییه، به میزان ۸.۲ میلیون بشکه رشد کرد که تحت تاثیر افزایش ذخایر و کاهش تولید پالایشگاهی بود.

برچسب ها: نفت قیمت نفت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر