31 مرداد 1401 - 08:51
معاون وزیر اقتصاد در گفتگو با ایبِنا؛

پایه پولی و نقدینگی با برنامه بانک مرکزی کنترل شد/ همکاری نزدیک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در اصلاحات اقتصادی

پایه پولی و نقدینگی با برنامه بانک مرکزی کنترل شد  همکاری نزدیک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در اصلاحات اقتصادی
معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به نقش برجسته رویکرد‌های بانک مرکزی در کنترل متغیر‌های پولی، از همکاری نزدیک دو دستگاه در پیشبرد اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم خبر داد.
کد خبر : ۱۴۰۶۵۲

محمدهادی سبحانیان در گفتگو با خبرنگار ایبِنا؛ درباره وضعیت و نتایج همکاری‌های وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حوزه‌های مشترک تأکید کرد: تجربه گذشته نشان داده است که اگر بین اجزای اقتصادی دولت‌ها انسجام و هماهنگی وجود نداشته باشد دولت‌ها نمی‌توانند به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنند. به‌تبع، دو مورد از اجزای مهم ستاد اقتصادی دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی هستند که طی یک سال گذشته در موضوعات مختلف همکاری خوبی را با هم دیگر انجام داده‌اند.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصادیق این همکاری در تدوین بسته کنترل تورم است که بحمدالله با اهتمام و تلاشی که همکاران ما در بانک مرکزی دارند، رویکرد‌هایی را در پیش گرفته‌اند که در نتیجه آن شاهد هستیم طی چند ماه گذشته خلق نقدینگی و استفاده از پایه پولی در کشور کنترل شده است و امیدوار هستیم که با اصلاح رویه‌های نادرستی که در گذشته وجود داشته بتوانیم بیش‌ازپیش شاهد کنترل تورم در کشور باشیم.


معاون وزیر اقتصاد گفت: یکی دیگر از محور‌هایی که همکاری نزدیکی بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اتفاق افتاده، موضوع ساماندهی پوز‌های بانکی است. بخش قابل‌توجهی از این پوز‌ها اتصالی به پرونده‌های مالیاتی نداشتند و منشأ بسیاری از تخلفات بودند که در یک همکاری نزدیک، این ساماندهی اتفاق افتاد.


سبحانیان ادامه داد: موضوع بعدی بحث تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری است و سایر موارد مانند تدوین لایحه ساماندهی استخراج و مبادله رمزارز‌ها نیز یک هماهنگی و ارتباط نزدیکی بین این دو دستگاه را طلب می‌کرد که بحمدالله تا به امروز توانسته‌ایم این همکاری را به‌صورت نزدیک دنبال کنیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر