01 شهريور 1401 - 11:20

پردازش ۱۰۰ درصد‌ی چک‌ها در محچک/ ۱۴ هزار میلیارد تومان چک رفع مسدودی شد

معاون فناوری های نوین بانک‌مرکزی گفت: ۹۹ هزار میلیارد تومان مجموع مبلغ چک های پردازش شده در محچک است. همچنین مبلغ مسدود شده در محچک ۱۷ همت بود که از این‌ میزان ۱۴ همت رفع مسدودی توسط محچک شد.
کد خبر : ۱۴۰۷۱۱

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مهران محرمیان معاون فناوری های نوین بانک‌مرکزی در مراسم ‌رونمایی از محچک از کاهش قابل توجه چک‌های برگشتی با اجرای قانون جدید چک خبر داد و گفت: تا کنون در سال جاری ۱.۸ میلیون‌ چک برگشت خورده که ۱.۱ میلیون آن در محچک پردازش شده است. همچنین ۵.۲ میلیون‌ حساب مسدود شده و ۳.۴ میلیون حساب نیز رفع مسدودی شد. 

 

وی افزود: ۹۹ هزار میلیارد تومان مجموع مبلغ چک های پردازش شده در محچک است. همچنین مبلغ مسدود شده در محچک ۱۷ همت بود که از این‌ میزان ۱۴همت رفع مسدودی توسط محچک شد.

 

وی‌ ادامه‌داد: در ابتدای کار ۲۰ درصد چک ها در سامانه محچک وارد شده بود اما در حال حاضر دوهفته است که ۱۰۰ درصد‌ چک ها در محچک پردازش می‌شود.

 

محرمیان در خصوص آمار چک‌های برگشتی نیز گفت: این آمار از ۷۷۰ هزار به ۵۰۰ هزار فقره رسیده است. ضمن اینکه مدت زمانی که طول می‌کشید فرد چک برگشتی را رفع سواثر کند به زیر یک ماه رسیده است.

 

به گفته این مقام مسئول در بانک مرکزی: قبل از راه اندازی محچک حدودا ۶۰ درصد چک ها رفع سواثر می‌شد که در حال حاضر به ۸۵ درصد رسیده است.

 

محرمیان تصریح کرد: با راه اندازی محچک بیش از ۸۰ درصد مبالغ چک های برگشتی پس از ۳ روز رفع سواثر شدند در حالی که قبلا این مدت زمان، ۳۷ روز بود که زمان متوسط رفع سواثر برای ۸۰ درصد چک‌ها ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

پردازش  ۱۰۰ درصد‌ی چک ها در محچک/  ۱۴ هزار میلیارد تومان چک توسط محچک رفع مسدودی شد

پردازش  ۱۰۰ درصد‌ی چک ها در محچک/  ۱۴ هزار میلیارد تومان چک توسط محچک رفع مسدودی شد

پردازش  ۱۰۰ درصد‌ی چک ها در محچک/  ۱۴ هزار میلیارد تومان چک توسط محچک رفع مسدودی شد

 

گزارش کلی عملیات پس از راه‌اندازی سامانه محچک را می‌توانید اینجا ببینید.

 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر