01 شهريور 1401 - 17:09

غول تورم پس انداز آلمان را بلعید

به گفته محققان وجوه کنار گذاشته شده در آلمان، در طول قرنطینه کووید-۱۹ با افزایش قیمت‌ها از بین رفته است.
کد خبر : ۱۴۰۷۳۰

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، محققان گفتند که هم اکنون وجوه کنار گذاشته شده در طول قرنطینه کووید-۱۹ با افزایش قیمت‌ها از بین رفته است.  گزارش موسسه اقتصادی IFO در مونیخ که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد که تورم تا حد زیادی پس‌اندازی را که آلمانی‌ها در دو سال گذشته جمع‌آوری کرده‌اند کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، خانوار‌های آلمانی در طول دو سال کووید-۱۹ پول زیادی کنار گذاشتند، در حالی که پس انداز‌ها با حمایت گسترده دولت تثبیت شده و فرصت‌های هزینه به شدت محدود شد. برآورد‌ها نشان داد که نرخ پس‌انداز در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به طور متوسط ​​۱۵.۵ درصد بوده که به صورت قابل توجهی بیشتر از پنج سال گذشته (۱۰.۶ درصد) است. در نتیجه، پس انداز مازاد به کمتر از ۲۰۰ میلیارد یورو رسید و این پس انداز در حال حاضر ناپدید شده است.

این گزارش گفت: تورم پس‌انداز مازاد را می‌بلعد. داده‌های ترازنامه مؤسسات مالی نشان داد که این سپرده‌های مازاد تقریباً تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به طور کامل حذف شده‌اند. علاوه بر این، بیان کرد که در سه ماهه دوم سال جاری، این صرف پس انداز ادامه یافته و حجم کل سپرده‌های بانکی را به زیر سطح متوسط ​​پنج سال گذشته رساند و این در حالی است که با وجود ادامه افزایش قیمت‌های مصرف کننده، پس انداز دوره کرونا اکنون در بسیاری از خانوار‌ها مصرف شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها