02 شهريور 1401 - 16:20
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

کارکرد مشابه سامانه پل با کارت به کارت/ مشکل تاخیر در دریافت پیامک رمز دوم در پل وجود ندارد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: سامانه پل تقریبا مشابه همان کارت به کارت است که حلقه نظام‌های پرداخت از جمله شتاب و ساتنا را تکمیل می‌کند.
کد خبر : ۱۴۰۷۶۵

به گزارش خبرنگار ایبِنا، مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه پل (پرداخت لحظه‌ای) با تاکید براینکه مشابه این سامانه را در کشور داشته‌ایم که همان فرآیند کارت به کارت است، امنیت بالاتر و بستر آسان‌تر را از مزایای سامانه پل اعلام کرد 

 

وی با بیان اینکه سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) تقریبا مشابه همان کارت به کارت است، افزود: پل را می‌توانیم تکمیل‌کننده حلقه نظام‌های پرداخت (شتاب و ساتنا و غیره) در کشور بدانیم.

محرمیان تصریح کرد: پل یک سامانه با استاندارد جهانی است که با توجه به واریز سه درگاهی در دنیا کم‌نظیر است.

 

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تاکید براینکه مشکلات تاخیر در دریافت پیامک جهت رمز پویا در سامانه پل برطرف شده است، اظهار کرد: امنیت بالاتر و سادگی و سهولت استفاده از مزایای اصلی سامانه پل است.

 

محرمیان ویژگی‌های سامانه پل را امنیت و سهولت، صرفه‌جویی در هزینه، چند نوبت تسویه در روز و همگانی با استانداردهای جهانی و دانش روز دنیا دانست و گفت:در حال حاضر ۲۷ بانک به این سامانه متصل هستند و متوسط ۲۵هزار تراکنش با جمع مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به صورت روزانه انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر اتصال درگاه‌های موبایل بانک و اینترنت بانک و شعبه به سامانه پل بیش از ۴۴ درصد است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر