26 شهريور 1401 - 12:52

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را کاهش داد

با افت تورم در روسیه و پیش‌بینی چشم‌انداز اقتصادی مناسب در آینده بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را کاهش داد.
کد خبر : ۱۴۱۴۱۳

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه در پی نشست سیاست‌های مالی روز جمعه اعلام کرد که نرخ بهره را از ۸ به ۷.۵ درصد کاهش می‌دهد، زیرا پیش‌بینی کرده که نرخ تورم سالانه کاهش می‌یابد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده نرخ رشد قیمت مصرف‌کننده کاهشی بوده و به افت تورم سالانه در نیمه دوم سال کمک می‌کند. همچنین شاخص‌های اقتصادی حاکی از پویایی فعالیت‌های اقتصادی بوده و این شاخص‌ها بهتر از آنچه که بانک روسیه پیش از این در ماه جولای پیش‌بینی کرده بود، است و  شرایط فعلی در کاهش نرخ تورم کمک می‌کند.

بانک مرکزی در عین حال تأکید کرده که شرایط بیرونی که اکنون روسیه با آن درگیر است، به عنوان چالش بزرگ در وضعیت اقتصادی کشور محسوب می‌شود، اما با این وجود بخش خصوصی روسیه خود را با این شرایط سازگار کرده‌اند.

بانک روسیه هم پیش‌بینی خود از تورم این کشور را بازنگری کرده و پیش‌بینی کرده که تورم از ۱۱ تا ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۲ به رقم ۵ تا ۷ درصد در سال ۲۰۲۳ برسد و در سال ۲۰۲۴ به رقم ۴ درصد نزول کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی این کشور همچنان محتاطانه سیاست‌های مالی این کشور را در ماه‌های اکتبر و دسامبر برنامه‌ریزی کند و اجماعی برای کاهش نرخ بهره به ۶.۵ درصد تا پایان سال وجود دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر