سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین حد دو سال و نیم اخیر

سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین حد دو سال و نیم اخیر
با ادامه افزایش ارزش دلار، قیمت طلا به پایین‌ترین حد در ۲ و نیم سال اخیر رسید.
کد خبر : ۱۴۱۶۱۱

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا به نقل از سی ان بی سی، روز دوشنبه قیمت طلا به پایین‌ترین حد خود در ۲ و نیم سال اخیر سقوط کرد که تحت تأثیر دلار قوی و چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا برای کاهش تورم قرار گرفت.

 طلای اسپات پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح خود از ماه آوریل ۲۰۲۰، تا ساعت ۴:۲۳ صبح به وقت تهران، با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۶۳۸.۵۹ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۶۴۵.۸ دلار رسید. شاخص دلار از سال ۲۰۰۲ با افزایش نرخ بهره به اوج خود رسید و شمش بر حسب دلار را برای خریداران سایر ارز‌ها گران‌تر کرد.

 نرخ بهره بالاتر، جذابیت شمش را کمرنگ می‌کند. قیمت طلا از ماه مارس که به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار در هر اونس رسید، بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز یکشنبه گفت که همچنان معتقد است که بانک مرکزی ایالات متحده می‌تواند تورم را بدون از دست دادن قابل توجه شغل با توجه به حرکت اقتصاد مهار کند.

 بر اساس نظرسنجی که نشان می‌دهد با مهار هزینه‌های مصرف‌کنندگان در بحران هزینه‌های زندگی، احتمال دارد که اقتصاد وارد رکود شود، رکود در فعالیت‌های تجاری سراسر منطقه یورو در ماه سپتامبر عمیق‌تر شد. هفته گذشته بهای طلا در چین به دلیل تقاضای بالای شمش افزایش یافت، در حالی که قیمت‌ها در هند برای اولین بار در چهار هفته گذشته به دلیل افزایش نرخ‌های داخلی با تخفیف معامله شد.

هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۸.۶۸ دلار رسید، پلاتین ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۸۶۰.۱۳ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۰۷۶.۱۰ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها