تجارت ۳۳ میلیون دلاری ایران و آمریکا در ۸ ماه

دفتر آمار آمریکا از مبادلات ۳۳ میلیون دلاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۴۱۸۸۲

به گزارش ایبِنا، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ۳۳ میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا اوت سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۵.۷ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در ۸ ماه نخست ۲۰۲۲ حجم صادرات آمریکا به ایران رشد ۱۱ درصدی داشته است. در ۸ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۵.۱ میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۲۷.۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات این کشور از ایران در ۸ ماهه نخست امسال رشد ۸.۵ برابری داشته و به ۵.۱ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ۸ ماهه نخست سال قبل تنها ۰.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در ۸ ماهه ۲۰۲۲ رتبه ۱۷۶ و در بین منابع تأمین کالا‌های وارداتی این کشور رتبه ۱۸۴ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش آمریکا در ماه اوت امسال ۳.۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۱ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. این کشور در اوت سال قبل ۲.۶ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر